خبرگزاری کار ایران

با فرمان وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

آغاز ریل‌گذاری خط‌آهن چابهار-زاهدان از سمت بندر چابهار

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۹۰۲

عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار-زاهدان از سمت بندر چابهار با فرمان وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار-زاهدان از سمت چابهار، روز چهارشنبه، چهاردهم آبان‌ماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیزبناهای حمل و نقل کشور، نمایندگان مجلس و مقامات استانی آغاز شد.

ریل‌گذاری این خط‌آهن که ۶۲۸ کیلومتر طول دارد، اوایل تابستان امسال با بهره‌گیری از ریل تولید داخل از سمت زاهدان آغاز شده بود.

بنابر این گزارش، بندر چابهار به‌‌عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران، ظرفیت زیادی در توسعه ترانزیت و مناسبات حمل و نقلی ایران و کشورهای همسایه دارد. 

راه‌آهن چابهار-زاهدان به‌‌طول ۶۲۸ کیلومتر در دو بخش شمالی و جنوبی و در قالب ۸ قطعه در حال احداث است که بخش جنوبی ۳۱۲ کیلومتر و بخش شمالی ۳۱۶ کیلومتر طول دارند.

بخش شمالی خط‌آهن چابهار-زاهدان از ایرانشهر آغاز شده و پس از عبور از خاش و ایستگاه جیگولی به زاهدان می‌رسد؛ بخش جنوبی این خط‌آهن نیز پس از چابهار از نیکشهر عبور کرده و به ایرانشهر متصل می‌شود.

در این پروژه که به پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حال احداث است از ریل ملی تولید شرکت ذوب‌آهن اصفهان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز