خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اجرای انتقال آب کرج به تهران منجر به خشک شدن استان البرز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۸۰۷

نماینده البرز در شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه انتقال آب کرج به تهران باعث مشکلات اکوسیستمی در منطقه می شود، گفت: تمامی باغات و زمین های کشاورزی که در پایین دست کرج قرار دارند با این انتقال آب خشک خواهند شد.

حامد صادقیان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: آب منطقه‌ای تهران متولی طرح انتقال آب کرج به استان تهران است. طی سال های اخیر جلسات متعددی در این باره در استان البرز با حضور مسئولان هر دو استان برگزار شده است که مدیران آب منطقه ای تهران اعلام کردند اجرای این طرح هیچگونه مشکلی را در زمینه اکوسیستم منطقه به وجود نخواهد آورد و در حوزه آبخیز سد کرج و محدوده پایین دست منجر به خشک شدن باغات و کشاورزی منطقه نخواهد شد.

صادقیان ادامه داد: اما با مطالعات فنی که اداره حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آب منطقه ای استان البرز انجام دادند خلاف گفته های آب منطقه ای تهران را ثابت کرد که با اجرایی شدن این طرح پوشش گیاهی، ساختار اکولوژیک منطقه از بین خواهد رفت و رودخانه کرج خشک می شود و آسیب های مخربی که در پایین دست تونل انتقال آب صورت می گیرد باعث نگرانی مردم منطقه شده است.

نماینده البرز در شورای عالی استان ها ادامه داد: در حال حاضر اجرای این طرح توسط آب منطقه ای تهران در دستور کار قرار دارد و به زودی هم اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: طول این تونل انتقال آب  30 کیلومتر است که در نهایت آن حق آبه هایی که در گذشته هم قول داده بودند به استان البرز اختصاص داده نشده است. مسئولان نیز در این باره به صورت کلی و مبهم صحبت می کنند.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: متولیان این امر برای انتقال آب و تاثیرات مخرب آب بر اکوسیستم منطقه در جلسات فنی و کارشناسی قطعا حرفی برای گفتن ندارند و تنها به جهت حساس بودن شرایط آب استان تهران به نوعی بیشتر بحث را به سمت و سوی تصمیمات کلان مدیدریتی کشور سوق می دهند. ولی به لحاظ کارشناسی این انتقال آب تاثیرات مخربی برای استان البرز در پی خواهد داشت.

صادقیان تصریح کرد: انتقال آب از کرج به تهران اکو سیستم آبی رودخانه کرج را تحت تاثیر قرار خواهد داد و موجب کم آبی این روخانه می شود و باغات کشاورزی که در پایین دست سد کرج مشروب می شوند از محدوده سد تقریبا تا شهرستان کرج حدود 30 کیلومتر به طول و به عرض سکونت گاهی آن که حدود  120 میلیون متر مکعب است و  کشاورزان در آن حق آبه  دارند، با مشکل جدی برخواهند خورد.

امروز تعدادی از مردم استان البرز در تماس های متعددی با خبرنگار ایلنا از اجرای این طرح ابراز نگرانی کردند و خواهان تجدید نظر درباره آن شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز