خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت:

عرضه کالا در سطح بازار سرعت می گیرد/ از خروج دام زنده جلوگیری خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۷۲۷

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالا‌های اساسی، ضروری و مواد اولیه تولید، در گمرک، عرضه کالا در سطح بازار افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها متعادل می‌شود.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، صدیف بیک زاده افزود: میلیون‌ها تن کالا‌های موجود در گمرک، با تسهیل و استفاده از روش‌هایی از جمله استفاده از ارز صادراتی، متقاضی و یا ارز تأمین شده از طریق بانک مرکزی بدون الزام به کد رهگیری، ترخیص خواهند شد.

وی ادامه داد: در کنار اجازه ترخیص درصدی به گمرک، روند ترخیص کالا‌ها از گمرکات، تسریع خواهد شد و این موضوع موجب متعادل شدن قیمت‌ها و دسترسی مصرف کنندگان به این کالا‌ها می‌شود.

بیک زاده افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی؛ ستاد تنظیم بازار کشور، بعد از ظهر دیروز جلسه ویژه‌ای را برگزار کرد و با تقسیم کار میان دستگاه‌های مختلف قطعاً شاهد مؤثر بودن تنظیم بازار خواهیم بود.

وی اضافه کرد: وظایف وزارت جهاد کشاورزی تا سطح عمده فروشی کالا‌هایی مانند مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی خواهد شد و محدودیت و یا اعمال هر گونه صادرات مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی است، اما کماکان وزارت صمت ضمن انجام وظیفه ثبت سفارش کالاها، در سطح خرده فروشی و توزیع، وظایف قبلی خود را خواهد داشت.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در این جلسه حضور داشت و مطابق با وظایفش قرار شد که با خروج دام زنده مقابله کند.

بیک زاده افزود: با این تقسیم کار و تعیین شدن وظایف دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین بالادستی، شاهد تنظیم مؤثر بازار در هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز