خبرگزاری کار ایران

توافق مصر و عراق برای مبادله نفت در قبال بازسازی

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۲۶۸

عراق و مصر توافق کردند با اجرای سازوکاری نفت را در قبال بازسازی مبادله کنند.

به گزارش ایلنا از عرب‌نیوز، بغداد و قاهره به توافقی اولیه رسیدند تا با ایجاد سازوکاری، عراق در قبال تحویل نفت از شرکت‌های مصری خدمات زیرساختی دریافت کنند.

این دو کشور ۱۵ قرارداد، برنامه و پروتکل همکاری را در زمینه‌های حمل و نقل، منابع آبی، سلامت، محیط زیست، عدالت، سرمایه‌گذاری، مسکن، ساخت و ساز، صنعت، تجارت و امور مالی امضا کردند.

مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر در نشستی در بغداد اعلام کرد: شرکت‌های مصری پروژه‌های توسعه‌ای را در ازای دریافت محموله‌های نفت خام انجام می‌دهند.

 وی با بیان اینکه این قرارداد، همکاری‌های دو جانبه عراق و مصر را تقویت می‌کند و سرعت توسعه عراق را افزایش می‌دهد، گفت: هر دو کشور ظرفیت‌های بالایی در تولید و صادرات دارند.

در نشست سران این دو کشور، همچنین بر لزوم افزایش حجم و ارزش تجارت دوجانبه و برداشتن موانع جریان تجارت کالا بین دو کشور تاکید شد.

نخست وزیر مصر تصریح کرد: قاهره به دنبال افزایش همکاری در زمینه‌های نفت و گاز، مواد شیمیایی و مواد معدنی است و شرکت‌های مصری علاقه‌مند به بازار عراق و تلاش برای فعالیت در پروژه‌های زیرساختی این کشور هستند.

مدبولی گفت: مصر همچنین آماده افزایش همکاری در پروژه‌های شبکه‌های برق عراق با همکاری اردن است.

مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق در کنفرانسی خبری اعلام کرد که کشورش به دنبال همکاری با مصر و تقویت روابط با این کشور است.

وی همچنین بر اهمیت کمیته مشترک عراق، مصر و اردن تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز