خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات ریل‌گذاری مکانیزه راه آهن همدان-سنندج

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۰۸۵

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن همدان-سنندج با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: امروز ریل گذاری مکانیزه این خط ریلی از ایستگاه همدان و با ریل ملی آغاز شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در جریان بازدید امروز وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های زیرساختی استان‌های همدان و کردستان، عملیات ریل گذاری راه آهن همدان-سنندج آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم راه آهن همدان-سنندج را در راستای توسعه کریدورهای بین المللی در ایران و ایجاد کریدور ریلی غرب کشور عنوان کرد و افزود: این خط ریلی به طول ۱۵۰ کیلومتر به عنوان بخشی از پروژه ریلی تهران-همدان-سنندج در دستور کار قرار گرفته که مرکز دو استان همدان و کردستان را به یکدیگر متصل می‌کند.

خیرالله خادمی با بیان اینکه این پروژه به عنوان حلقه مفقوده کریدور ترانزیتی ریلی ایران در زمره پروژه‌های جهش تولید قرار دارد اظهار داشت: در سال‌های قبل راه آهن تهران-همدان افتتاح و به بهره برداری رسید و ادامه این مسیر برای اتصال کردستان به شبکه ریلی آغاز شد که ۴۸ کیلومتر از آن در استان همدان و ۱۰۲ کیلومتر از آن در استان کردستان واقع شده است.

خادمی پیشرفت فیزیکی زیرسازی این پروژه را ۸۲ درصد اعلام کرد و گفت: این مسیر ریلی در سه قطعه تعریف شده که قطعه یک به طول ۶۴.۵۰ کیلومتر، قطعه دوم به طول ۵۶.۳۲ کیلومتر و قطعه سوم به طول ۲۹.۵۳ کیلومتر در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به استفاده از ریل ملی در این پروژه، این موضوع را سبب تسریع در عملیات اجرایی عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر ۶۵ کیلومتر از این مسیر آماده ریل گذاری است و در مجموع نیز به ۲۱ هزار تن ریل برای این پروژه نیازمندیم.

خادمی در تشریح مسیر راه آهن همدان-سنندج گفت: این خط ریلی از ایستگاه همدان منشعب و با عبور از حوالی شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد، قروه و دهگلان به ایستگاه سنندج منتهی می‌شود.

وی ترافیک پیش بینی شده برای سال اول بهره برداری در این خط ریلی را ۰.۵ میلیون تن بار و ۰.۳ میلیون نفر مسافر و برای سال بیستم ۱ میلیون تن بار و ۰.۶ میلیون نفر مسافر عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح مزایای بهره برداری راه آهن همدان-سنندج گفت: اتصال سنندج به شبکه راه آهن سراسری، امکان توسعه آتی پروژه و اتصال آن به استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و کرمانشاه، امکان جابجایی محصولات کشاورزی و تولیدات صنایع و کارخانه‌های موجود در استان‌های همدان و کردستان و ظرفیت جابجایی ۴/۶ میلیون تنی کالا از مرز باشماق کردستان عراق را از جمله مزایای بهره برداری از این خط ریلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز