خبرگزاری کار ایران

پالایشگاه آموی ونزوئلا هدف حمله تروریستی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۹۴۴

رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که تاسیسات پالایشی آموی این کشور هدف حمله تروریستی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از رویترز، نیکولاس مادورو روز چهارشنبه (هفتم آبان‌ماه) اعلام کرد که پالایشگاه نفت آموی این کشور روز سه‌شنبه (ششم آبان‌ماه) هدف حمله تروریستی قرار گرفته و این حمله با سلاحی قدرتمند انجام شده است.

وی افزود: ذخیره‌سازی‌های بنزین ونزوئلا برای مصرف ۲۰ روز کافیست.

برخی منابع اظهار کردند که این انفجار روز سه‌شنبه (ششم آبان‌ماه) در واحد تقطیر تاسیسات آموی با ظرفیت ۶۴۵ هزار  بشکه در روز انجام شده است، هرچند گزارشی از هیچ جراحتی اعلام نشده است. این حادثه در حالی اتفاق افتاد که تولید این تاسیسات متوقف شده بود، اگرچه کارکنان سعی داشتند بخشی از تولید خود را از سر بگیرند.

رئیس جمهوری ونزوئلا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: دیروز، پالایشگاه آموای - یکی از مهمترین پالایشگاه‌های ونزوئلا و آمریکای لاتین - با سلاحی قدرتمند و به مدتی طولانی هدف حمله قرار گرفت.

مادورو افزود: دولت به دنبال تعیین نوع سلاح است.

تولید شبکه پالایشی قدرتمند ونزوئلا که روزگاری ظرفیت پالایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت را داشت،  به‌دلیل سال‌ها سرمایه‌گذاری کم و سوء مدیریت متوقف شده و سبب شده است امسال این کشور عضو اوپک با مشکل کمبود شدید سوخت سراسری روبه‌رو شود.

رئیس جمهوری ونزوئلا بدون ارائه جزئیاتی تصریح کرد: پالایشگاه‌های این کشور حدود بیشتر از ۳۰ درصد تقاضای داخلی سوخت را تولید می‌کنند.

وی گفت: ونزوئلا سوخت را از ایران و دیگر کشورها وارد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز