خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

۶۰۰ هزار هکتار سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی در فاز دوم تهاجم

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۸۱۵

روزهای پایانی هفته گذشته سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز فاز دوم تهاج ملخ‌هایی صحرایی به کشور خبر داد. به گفته مسئول در این سازمان؛ در فاز دوم سطح آلودگی اراضی کشور به آفت ملخ صحرایی به 600 هزار هکتار خواهد رسید تا بر اساس پیش بینی‌ها، با فاز اول سطح مبارزه در مجموع به یک میلیون هکتار برسد.

به گزارش ایلنا؛ سه سالی است که کشور با موج طغیانی حمله ملخ‌های صحرایی مواجه شده است. عملکرد دستگاه‌های مربوطه برای مبارزه به این آفت در کشور ما خوب بوده و در سال‌های گذشته با هجوم این آفت  گزارشی از خسارات قابل ملاحظه ملخ‌های صحرایی به باغات و مزارع وجود نداشته است.

از چهارشنبه هفته گذشته، فاز دوم ورود این آفت به کشور در سالجاری آغاز شده است و پیش بینی سازمان حفظ نباتات این است که سطح آلودکی در فاز دوم سالجاری به 600 هزار هکتار برسد.

رضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت هجوم ملخ‌هایی صحرایی به کشور در سالجاری، اظهار کرد: در فاز اول هجوم ملخ‌هایی صحرایی در 99، 404 هزار هکتار در اراضی 8 استان جنوبی کشور مبارزه به این آفت انجام شد.

وی ادامه داد: در فاز دوم سطح مبارزه با این آفت به 600 هزار هکتار خواهد رسید که مطابق با پیش‌بینی  است.

به گفته میر؛ سازمان حفظ نباتات پیش بینی کرده است سطح آلودگی به آفت ملخ صحرایی در 99 در مجموع به یک میلیون هکتار برسد.

وی یادآور شد: ملخ های صحرایی که در فاز دوم به تدریج وارد کشور می‌شوند برای زمستان گذرانی از سمت کشورهای هند و پاکستان به سوی زیستگاه اصلی خود؛ حاشیه دریای سرخ و شبه جزیره عربستان و کشورهایی همچون اریتره، یمن، سودان و عربستان در حرکت هستند و در میانه راه وارد کشور ما می‌شوند.

میر میزان پراکندگی ملخ‌هایی صحرایی در اولین ریزش در فاز دوم سالجاری را 250 هکتار اعلام کرد و افزود: به تدریج به میزان ریزش و بزرگی دستجات ملخ‌های مهاجم در فاز دوم افزوده می‌شود و علاوه بر استان هرمزگان، استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و کرمان را آلوده خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز