خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش قیمت شیرخام در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۲۲۶

در پی افزایش هزینه تمام شده تولید شیرخام برای دامداران، افزایش قیمت خرید این محصول در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا؛ با تشدید مشکلات در تامین نهاده های دامی و افزایش قیمت آن ها تولید شیرخام برای دامداران افزایش یافته است. افزایش هزینه تمام شده تولید موجب شده تولیدکنندگان در مسیر زیان قرار بگیرند.

دامداران در هفته جاری درخواست خود برای بالا رفته قیمت مصوب خرید هر کیلوگرم شیرخام را به دستگاه های مربوطه از جمله ستاد تنطیم بازار ارسال کردند و به گفته آن ها، هم اکنون افزایش قیمت خرید شیرخام در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است و احتمالا طی هفته آینده قیمت مصوب جدید اعلام خواهد شد.

حسین نعمتی، رییس هیات مدیره اتحادیه دامداران ایران، در اینباره به ایلنا، گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم شیرخام برای دامداران به 5 هزار تومان تا 5 هزار و 500 تومان رسیده است.

وی ادامه داد: دلیل افزایش هزینه تمام شده تولید شیرخام برای دامداران مشکلات در تامین نهاده های دامی و قیمت بالای آن ها در بازار آزاد است.

به گفته نعمتی، کارخانه ها هر کیلوگرم شیرخام را از دامداران بسته به کیفیت و تناژ بین 3 هزار تا 4 هزار تومان می خرند.

وی اظهار کرد: دامداران دیگر تاب تحمل زیان اقتصادی ندارند و برای نجات این صنعت راهی به جز افزایش قیمت نیست.

نعمتی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما برای قیمت مصوب جدید چقدر بوده، گفت: قیمت پیشنهادی بر اساس آنالیز دقیق هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم شیرخام به ستاد تنظیم بازار و دستگاه های مربوطه داده شده و ترجیح ما این است تا تصویب نهایی، آن را اعلام نکنیم.

نعمتی تاکید کرد که با توجه به پایین آمدن توان خرید مردم قیمت پیشنهادی با کمترین سود ممکن یعنی 10 درصد تعیین و پیشنهاد شده است.

وی یادآور شد: قیمت بالا به معنی نبود بازار مصرف در شرایط بد اقتصادی است که به نفع هیچ یک از دو طرف تولیدکننده و مصرف کننده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز