خبرگزاری کار ایران

طی ۱۰ ماه گذشته ؛

تحویل ۱۴۰ هزار تُن سوخت کم سولفور به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر : ۹۸۶۹۳۶

معاون توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از نیمی از سوخت کم سولفور مورد نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، طی ۱۰ ماه گذشته از پالایشگاه اراک تأمین شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مهندس عبدالرضا محبی  با بیان اینکه نیاز مصرف ماهیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حالت عادی ۵۰ هزار تُن و در شرایط فعلی ۳۵ هزار تُن در ماه است، افزود: حدود ۱۵ هزار تُن از این نیاز ماهانه از سوی شرکت پالایشگاه شازند اراک تأمین شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ماه اخیر (از اواخر آذر ماه سال گذشته تا پایان مهرماه ۱۳۹۹)، مجموعاً ۱۴۰ هزار تُن سوخت کم سولفور از طریق پالایشگاه اراک دریافت کرده است، تصریح کرد: این مهم به همت وزارت نفت، شرکت ملی پخش و پالایش نفتی ایران و پیگیری مستمر کلیه دست اندرکاران، صورت گرفته است.

محبی با اشاره به اینکه بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کرده که می‌تواند بخشی از سوخت کم سولفور مورد نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تامین کند، افزود: در این رابطه پیگیری‌هایی صورت گرفته، اما فعلاً مابقی سوخت کم سولفور که در شرایط کنونی حدود ۴۵ درصد سوخت مورد نیاز ما را تشکیل می‌دهد از منابع مختلف خارجی تأمین می‌شود.

معاون توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: سوخت کم سولفور تولید ایران همواره با کیفیت‌ترین در نوع خود بوده و تاکنون به لحاظ فنی هیچگونه مشکلی برای کشتی‌ها ایجاد نکرده است.

محبی همچنین گفت: این شرکت دو سامانه کامل سوخت رسانی شامل ۲۰ مخزن، تأسیسات مربوطه  و چندین شناور در بندرعباس و قشم دارد که عملیات سوختگیری و ذخیرۀ سوخت را به سهولت انجام می‌دهد.

 وی با اشاره به سهم ناچیز ایران در حوزه مصرف سوخت کشتی‌ها در دنیا خاطر نشان کرد: از حدود ۱۸۰ میلیون تُن سوخت مصرفی سالیانه شناور‌ها در جهان، تنها یک میلیون تُن آن از سوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران مصرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز