خبرگزاری کار ایران

ارسال کانتینرهای یخچالی از بندر آستارا به کشورهای CIS برای اولین بار

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۹۴۸

محصولات کشاورزی گیلان و آذربایجان غربی برای نخستین بار با کانتینر یخچالی از بندر آستارا به مقصد کشورهای CIS صادر شد.

به گزارش ایلنا، مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر از راه‌اندازی  لاینر صادرات و واردات یخچالی یا همان خط حمل و نقل دریایی در بندر آستارا خبر داد و گفت: نخستین کانتینرهای یخچالی با محموله های کیوی از این بندر به مقصد کشورهایCIS ارسال شد.

به گفته تفتی از این پس لاینر صادرات و واردات یخچالی در بندر آستارا هر دو هفته یک بار انجام می شود و عمده کالاهایی که از این مسیر صادر یا وارد می شود محصولات کشاورزی گیلان واستان های همجوار است .

فرماندار آستارا هم در مراسم راه اندازی این خط حمل و نقل دریایی  گفت: این حمل و نقل دریایی با همکاری شرکت کشتیرانی دریای خزر، شرکت بندری کاوه و اداره بندر و دریانوردی آستارا است.

عباس صابر افزود: حمل و نقل دریایی از طریق کانتینرهای یخچالی یکی از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا است که تجار ، صادرکنندگان و واردکنندگان می‌توانند از آن بهره بگیرند و باید برای استفاده از این امتیاز در زمان بندی مناسب برنامه ریزی های لازم انجام شود.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا هم ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر را ۷۰۰ هزار تن کالا در سال اعلام کرد و گفت :  از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷ هزار تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است که از این مقدار ۳۴ هزار تن مربوط به واردات و ۸۲ هزار تن مربوط به صادرات است و این میزان صادرات و واردات در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد افزایش یافته است.

کیانوش امیری لایروبی بندرآستارا برای پهلو گرفتن کشتی های با حجم بالا را از اولویت های اداره بنادر و دریانوردی آستارا دانست و گفت: تا امروز حدود یک پنجم آن محقق شده است.

 وی از پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت اسکله ۷۵ متری در بندر آستارا خبر داد و گفت :  با ساخت و تکمیل این مجموعه ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر آستارا به یک میلیون تن در سال خواهد رسید.

  رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا به ایجاد ۳ پست برق و ۸ هکتار محوطه سازی هم اشاره کرد و افزود: این طرح ها در مجموع ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز