خبرگزاری کار ایران

سالانه 9هزار مگاولت آمپر ظرفیت جدید ترانسفورماتوری نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۴۰۰

مصطفی رجبی مشهدی گفت: تا پایان امسال به طور متوسط ماهانه یکهزار‌مگاولت آمپر ترانس وارد مدار می شود.

به گزارش ایلنا از توانیر، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر خاطرنشان کرد: نیاز به توسعه سالانه حداقل 9000 مگاولت آمپر ترانس انتقال و فوق توزیع در کشور وجود دارد.

 رجبی مشهدی در خصوص اهداف و ضرورت های مدیریت دارایی های فیزیکی ترانسفورماتورهای قدرت گفت: این نوع مدیریت شیوه ها و فرآیندهای خاصی را شامل می شود که از طریق آن ها دارایی ها، هزینه ها، ریسک ها و عملکرد آنها در طی چرخه عمر دارایی ها با هدف تحقق برنامه استراتژیک سازمانی به طور بهینه و پایدار بهره برداری و اداره می شود.

وی ادامه داد: کاهش حوادث و تداوم فرایند تولید تا مصرف، کاهش سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از سرمایه ها کاهش هزینه ها و افزایش درآمد جلوگیری از فرسودگی زودرس و افزایش طول عمر تجهیزات در این نوع مدیریت دنبال می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر اظهار داشت: هم اکنون  حدود 65 ترانس با ظرفیت 2820 مگاولت آمپر  با عمر بالای 50 سال و 255 ترانس با ظرفیت 15231  مگاولت آمپر با عمر بین 40تا 50 مگاولت آمپر در کشور وجود دارد.

رجبی مشهدی یاداور شد: با پایش دقیق و تعمیرات بهینه می‌توان نرخ خرابی ترانسفورماتور های با عمر بالا را کاهش داد.

وی همچنین در خصوص وضعیت بارگیری پست های انتقال نیز اظهارداشت: هم اکنون 29درصد از کل ظرفیت ترانسفورماتور ها با  بیش از 70درصد ظرفیت اسمی و 18درصد از کل ظرفیت ترانسفورماتور ها، با  کمتر از 40درصد ظرفیت اسمی بارگیری می شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد:با جابه جایی تنها نیمی از این ظرفیت، 1950میلیارد تومان صرفه  اقتصادی نصیب کشور خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر همچنین در خصوص هوشمندسازی  ترانسفورماتورها نیز گفت: با هوشمندسازی شبکه و اتوماسیون و بکارگیری حفاظت ویژه می توان افزایش ضریب بهره برداری  تجهیزات موجود و مدیریت دارایی را پیگیری کرد.

رجبی مشهدی همچنین با اشاره به محدودیت سرمایه، روند فرسودگی و پیری تجهیزات اذعان کرد: با وجود همه این چالش ها، نیاز به سرمایه گذاری جدید جهت پاسخگویی به نیاز مصرف با رویکرد نوین مدیریت دارایی اجتناب ناپذیراست.

وی تاکید کرد: روند نگهداری ترانسفورماتورهای قدرت نیز باید  از وضعیت سنتی به مکانیزه و هوشمند تغییر یابد.

برپایه این گزارش، در افتتاحیه این کنفرانس همچنین  آرش آقایی فر اضافه دبیر این رویداد گفت : از بین ۱۲۵مقاله ارسال شده به دبیرخانه کنفرانس، ۲۲مقاله پذیرفته و ارائه می شود.

وی همچنین با اشاره توانمندی ایران در زمینه ساخت و تعمیرات انواع ترانسفورماتور قدرت و توزیع گفت: متاسفانه به دلیل تحریم ها قادر به استفاده از بازار بین  المللی نیستیم و محدود به داخل کشور شده ایم.

وی ادامه داد: متخصصان ایرانی  ایران به فناوری تولید و بازسازی انواع ترانسفورماتورهای توزیع و قدرت برق دست یافته و از این نظر جزو متخصصان برگزیده در منطقه محسوب می شوند.

دبیر این کنفرانس اظهار امیدواری کرد: برگزاری این رویداد بتواند در توسعه این صنعت و ارائه راهکارهایی برای رفع چالش های پیش رو، مفید واقع شود.

آقایی فر خاطرنشان کرد: با ارائه بازخورد حاصل از مقالات و تبادل تجربیات دوره های پیشین کنفرانس به سازندگان ترانسفورماتور، سعی در انتقال دانش فنی و‌تجربیات بهره برداران به سازندگان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز