خبرگزاری کار ایران

در ۶ ماهه نخست سال جاری صورت گرفت:

افزایش ۱۲ درصدی صادرات محصولات شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۱۵۶

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات محصولات شیرینی، شکلات و فرآورده‌های غلات در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ارزشی 12درصدی و افزایش وزنی 18 درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا، محمود بازاری با اشاره به اهمیت ویژۀ شیرینی و شکلات در صنایع غذایی و صادرات گستردۀ آن به دنیا، اظهار داشت: صنعت شیرینی و شکلات ایران با بهره‌گیری از ظرفیت خوبی که دارد می‌تواند در شرایط حساس کنونی اهداف اقتصاد ملی و مقاومتی را محقق سازد. 

وی افزود: صنعت  شیرینی و شکلات کشور در سال‌های اخیر علیرغم مشکلات پیش رو توانسته است محصولات خود را از لحاظ کیفیت محصول و بسته‌بندی به استانداردهای روز جهانی برساند و جایگاه ویژه‌ای در فرامرزهای جمهوری اسلامی ایران پیدا کند.

بازاری ضمن معرفی کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ساحل عاج، امارات و برخی کشورهای آسیای میانه و اتحادیه اروپا به عنوان عمده بازارهای هدف صادراتی این محصولات گفت: برندهای مطرح و بزرگ ایرانی در کشورهای مختلف وجود دارند که سهم آنها در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای قابل توجه است.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی بیان داشت: برندهای شیرینی و شکلات ایرانی در حال شناخته شدن در دنیا است و با برنامه ریزی هدفمند می‌توانند محصولات خود را محصولات با شرکت‌های بزرگ خارجی در انگلیس، آمریکا، بلژیک و سوئیس محک بزنند. 

 وی با اشاره به روند رو به پیشرفت صنعت شیرینی و شکلات کشور، ادامه داد: در راستای این پیشرفت محصولات با کیفیت‌تری تولید شده و توسعه هرچه بیشتر صادرات این محصولات نیازمند تنوع و ارتقای بسته‌بندی با در نظر داشتن استانداردهای جهانی و بهداشتی بالاتری است.

بازاری در پایان یادآور شد: امیدواریم در سال‌های آتی با حمایت‌های دولت و رفع مشکلات بتوانیم در بازارهای جهانی از جایگاه بهتری برخوردار شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز