خبرگزاری کار ایران

افزایش واردات انسولین و کاهش واردات سر سوزن در ۷ ماه

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۱۲۷

سخنگوی گمرک گفت:در هفت ماه نخست امسال بیش از 91هزار و 275کیلوگرم انواع هورمون انسولین وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه 315درصد رشد داشته است اما واردات سرنگ و سرسوزن انسولین روندکاهشی داشته است.

به گزارش ایلنا، سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: از ابتدای سال تا به امروز30مهرماه 91هزار و 275کیلوگرم هورمون انسولین وارد کشور شده که 89هزار و 988کیلو با کد تعرفه 30043190و هزارو 287کیلوگرم نیز با کدتعرفه 30043110 بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 21هزار و 995 کیلو گرم بوده است، رشد 315درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: در بخش سرنگ های انسولین با این دو کد تعرفه، به ترتیب منفی 31درصد و مثبت 607 درصد نسبت به سال قبل در واردات تغییراتی اتفاق افتاده است.

دبیرشورای اطلاع رسانی گمرک تصریح کرد:30 کیلوگرم از مواد تشکیل دهنده انسولین با کد تعرفه29371200 نیز در این  مدت وارد کشور شده است.

لطیفی گفت: واردات سرسوزن انسولین نیز  نسبت به مدت مشابه  کاهش  52 درصدی را  تجربه کرده است که با تصمیمات و اقدامات سازمان های مرتبط جبران این موضوع  در حال پیگیری است.

 

سخنگوی گمرک در پایان افزود:حوزه سلامت همیشه موضوعی با اهمیت برای گمرک بوده است و گمرک ایران آمادگی دارد به شرط اخذ مجوزهای لازم از دستگاههای ذیمدخل به مانند واردات داروها و ماشین آلات مقابله با کرونا،  به صورت شبانه روزی به ترخیص کالاهای سلامت محور و داروها بپردازد.

گفتنی است این داروها از کشورهای آلمان، لهستان، ایتالیا بلژیک، هند، هلند، چین و فرانسه خریداری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز