خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۲۰ درصدی صادرات از ستاره خلیج‌فارس

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۰۸۲

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس این پالایشگاه را پرچم‌دار صادرات صنعت پالایش کشور خواند و از افزایش ۱۲۰ درصدی صادرات این ابرپالایشگاه در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت نفت ستاره خلیج فارس، محمدعلی دادور در این باره گفت: شرکت نفت ستاره خلیج فارس به‌عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده سبد سوخت کشور نقش اساسی در توازن انرژی منطقه ایفا می‌کند و با تلاش شبانه‌روزی همه‌ مدیران و کارگران و مهندسان توانسته در کنار توجه به تأمین نیازهای داخلی، صادرات محصولات را نیز مدنظر قرار دهد.

وی تحریم‌های ناعادلانه اقتصادی علیه ایران به‌ویژه در زمینه صادرات مواد نفتی و به دنبال آن ایجاد شرایط نابسامان حاصل از شیوع ویروس کرونا را در نوسان‌های شدید قیمت نفت و مقدار تقاضا و فروش فرآورده مؤثر خواند و تأکید کرد: با این حال توانسته‌ایم با تکیه بر نیروهای متخصص و جوان ایرانی و تقویت تولیدکنندگان داخلی در تأمین قطعات مورد نیاز پالایشگاه، گام مهمی را برای گسترش نفوذ در بازارهای جهانی و توسعه صادرات فرآورده‌ها برداریم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از افزایش فعالیت‌های بازاریابی این شرکت در حوزه آسیای شرقی و برنامه‌ریزی برای شناسایی فرصت‌های جدید بازار خبر داد و گفت: با اتخاذ سیاست‌های مدیریت تقاضا و عرضه فرآورده و در نهایت بررسی و به‌کارگیری دقیق‌ترین الگوریتم‌ها برای پیش‌بینی قیمت جهانی در بلندمدت، به پیاده‌سازی یک الگوی مناسب برای پاسخ‌گویی به تقاضاهای موجود در بازار با اولویت قرار دادن منافع و مصالح شرکت دست یافته‌ایم که موفقیت بیشتر ما را در این زمینه تضمین کرده است.

دادور دستاوردهای صادراتی شرکت نفت ستاره خلیج فارس را سبب کمرنگ‌تر جلوه دادن اثرات ناشی از تحریم‌ها دانست و افزود: در ۶ ماه نخست امسال این پالایشگاه موفق به صادرات بیش از ۸۰۰ هزار متریک - تن چهار فرآورده تولیدی نفتای سبک، نفتای میانی، برش سنگین و حلال ۴۰۲ شده است که این رقم رشدی ۱۲۰ درصدی را نسبت به صادرات ۶ ماه نخست پارسال نشان می‌دهد.

وی ستاره خلیج فارس را پرچم‌دار صنعت پالایشی کشور خواند و ادامه داد: به علاوه با توجه به حجم تولید فرآورده بنزین این پالایشگاه و عرضه آن به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، کشور نه‌تنها از واردات این فرآورده بی‌نیاز شده و به خودکفایی رسیده، بلکه به بزرگ‌ترین صادرکننده بنزین در منطقه تبدیل شده و این موضوع کمک شایانی به کشور در دستیابی به اهداف صادراتی داشته است.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس جلوگیری از خام‌فروشی را ترفندی برای عملی‌ کردن منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: در پی صادرات فرآورده‌ها، ارزش افزوده‌ بیشتری ایجاد خواهد شد که موجب ارزآوری بیشتر و بهبود شرایط اقتصادی کشور می‌شود.

دادور اظهار داشت: مردادماه امسال نخستین عرضه‌ بنزین ستاره خلیج فارس در رینگ بین‌الملل توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام و ثابت شد که می‌توان ارزش افزوده‌ای بالاتر از پیش‌بینی‌های نشریات معتبر این حوزه برای بنزین صادراتی کسب کرد.

وی با تقدیر از جانفشانی مهندسان، کارگران و مدیران این شرکت به‌منظور ایجاد جهش تولید، گفت: امید است در ماه‌های آتی شاهد افزایش صادرات فرآورده‌ها باشیم و بیش از پیش همچون ستاره‌ای در بازارهای صادراتی بدرخشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز