خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل توانیر در گفت‌وگو با ایلنا:

بازار برق از وضعیت نسیه خارج می‌شود/ قیمت‌ها کمتر از تعرفه دولت خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۷۶۱

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: با توجه به اینکه در بورس نیروگاه‌ها سریع‌تر پول را از دست مصرف‌کننده دریافت می‌کنند، مطمئنا بازار برق تبدیل به بازار نقد شده و حتما در قیمت‌ها تاثیر دارد.

محمدحسن متولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره جزئیات عرضه برق مصرف‌کنندگان بالاتر از 5 مگاوات در بورس اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت قرار است عرضه و تقاضای برق برای مشترکین بزرگ در بورس انجام شود و عملا قیمت در یک رقابت بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بصورت متعادل و منطقی تعیین شود.

وی افزود: چون بخش عمده نیروگاه‌ها و مصرف‌کنندگان خصوصی هستند، هدف این است که بتوانند با کمترین دخالت دولت، برق را تامین کنند.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه در این پروژه دولت برق را بصورت پایدار منتقل خواهد کرد، درباره احتمال گران شدن برق در بورس خاطرنشان کرد: وقتی بین نیروگاه‌ها رقابت جود دارد، قطعا قیمت‌ها بالا نمی‌رود، کما اینکه اکنون معاملات در حجم کم انجام می‌شود و قیمت‌ها پایین‌تر از تعرفه مصوب دولت است. 

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود شرایط متعادل باشد. با توجه به اینکه در بورس نیروگاه‌ها سریع‌تر پول را از دست مصرف‌کننده دریافت می‌کنند، مطمئنا بازار برق تبدیل به بازار نقد شده و حتما در قیمت‌ها تاثیر دارد.

به گزارش ایلنا، بنا بر مصوبه 16 مهر ماه هیات وزیران مقرر شده که واحدهای صنعتی و مصرف‌کنندگان بالای 5 مگاوات برق مورد نیاز خود را از بورس تامین کنند.

رضا اردکانیان با اعلام این خبر گفته بود: یکی از مشکلاتی که در بخش برق بویژه در روزهای اخیر با آن مواجه بودیم این است که با توجه به تولید بیش از 60 درصد برق توسط بخش خصوصی، تولید کنندگان این بخش برای دریافت وجه برقی که به شرکت توانیر به عنوان خریدار انحصاری برق می‌فروشند، هم تابع قیمت‌های تکلیفی و هم از بابت دریافت این وجه با فاصله زمانی قابل ملاحظه‌، گله‌مند بودند و ما یکی از بدهکاران عمده در این عرصه بودیم. در اینجا، تعاملی بین تولید کننده و مصرف کننده خواهد بود که هم کمک بزرگی به تولید کنندگان برای دریافت سریع وجه برق است و هم اینکه بر اساس تجربه‌ای که داریم پس از کشف قیمت، قیمت‌های مناسبی عاید مصرف‌کنندگان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز