خبرگزاری کار ایران

وزیر راه‌ و شهرسازی اعلام کرد:

طرح موازی باعث عدم اطمینان مردم به مسکن ملی شد/ افتتاح اولین پروژه مسکن ملی در چند روز آینده/ مسئولیت نظارت مشاوران املاک به وزارت راه و شهرسازی واگذار شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۶۸۳

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تا چند روز آینده اولین پروژه مسکن ملی با حضور رییس جمهوری به افتتاح می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به طرح مجلس مبنی بر ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی اظهار داشت: در هفته‌های گذشته طرح دیگری برای بازار مسکن مطرح شد که مردم گمان کردند شاید آن طرح بهتری باشد اما در حال حاضر به طرح اقدام ملی مسکن اطمینان پیدا کردند و این جو آرام‌تر شده است.

نرخ مسکن تابع عرضه و تقاضا نیست

وی با بیان اینکه تاثیرات روانی بیشتر از آثار عملیاتی آن است، ادامه داد: نرخ مسکن تابع عرضه و تقاضا نیست و تحت تاثیر بازارهای موازی قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی درباره روند واریز وجه آورده اولیه اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۳۸ هزار نفر از واجدان شرایط و تایید شدگان پرونده تشکیل داده‌اند و نیمی از آنها آورده اولیه را واریز کرده‌اند.

مردم فرصت خانه‌دار شدن از دست ندهند

 وی تاکید کرد: به همه مردم توصیه می‌کنم فرصت مسکن ملی را برای خانه‌دار شدن از دست ندهند.

اسلامی از افتتاح اولین پروژه مسکن ملی در چند روز آینده خبر داد و گفت: تا چند روز آینده اولین پروژه مسکن ملی با حضور رییس جمهوری به افتتاح می‌رسد.

از درآمدهای حلال استفاده می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با اجرای مالیات بر خانه‌های خالی سرمایه حبس شده در مسکن خارج می‌شود، ادامه داد: تمام کسب و کارها باید شفاف باشند و ما به دنبال شفافیت هستیم تا از درآمدهای حلال استفاده کنیم. لیست اول خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی تحویل دادیم و این سازمان می‌تواند با قوانین موجود نسبت مالیات ستانی از خانه‌های خالی اقدام کنند.

وی افزود: در دوره مدیریتی آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی درباره راه‌اندازه سامانه املاک و اسکان نظر ایشان این بود که وزارت کشور باید مسئول راه‌اندازی این سامانه باشد چراکه آیتم‌های مورد نظر در اختیار وزارت راه نیست که البته مطالبه آقای آخوندی به حق بود.

اسلامی ادامه داد: اما ما این خط مشی را دنبال نکردیم چراکه در دوره آقای آخوندی هم جلسات و پیگیری‌های زیادی انجام شد بنابراین نخواستیم این موضوع طولانی‌تر شود، کار را پذیرفتیم و انجام دادیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره حذف وعده غذایی گفت: به دلیل شرایط شیوع کرونا در هواپیماها پکیج‌های بهداشتی بین مسافران توزیع می‌شود.

اسلامی همچنین درباره ساماندهی مشاوران املاک تاکید کرد: خواسته ما این است که این بخش از وزارت صمت جدا و تحت نظارت وزارت راه ‌وشهرسازی قرار بگیرد چراکه نیاز جدی به ساماندهی دارد.

مناطق ۱ و ۳، باعث ۳/۵ برابری قیمت متوسط مسکن است

وزیر راه و شهرسازی درباره عدم انتشار آمار متوسط قیمت مسکن، گفت: نظر ما این است که آمار قیمت و معاملات منطقه یک و سوم تهران حذف شود چراکه این دو منطقه باعث ۳/۵ برابری قیمت متوسط مسکن شده است. با حذف این آمار متوسط قیمت مسکن در تهران به زیر ۱۵ میلیون تومان می رسد.

وی تاکید کرد: بالا رفتن آمار قیمت متوسط مسکن با احتساب مناطق ۱ و ۳ باعث می‌شود که به سایر شهرها این گونه القا شود که می‌توانند با مقایسه مسکن خود با این مناطق قیمت‌ها را افزایش دهند.

راهکار اصلی؛ مالیات بر درآمد است

اسلامی درباره وضع مالیات به خانه‌های لوکس اظهار داشت: در بحث مالیات بر عایدی مسکن نکاتی دیده شود اما راهکار اصلی مالیات بر درآمد است یعنی افرادی که درآمد بیش‌تری دارند مالیات بیش‌تری هم بپردازند.

وزیر راه و شهرسازی درباره دستور سازمان هواپیمایی مبنی بر عدم تخفیف بر قیمت بلیت هواپیما توضیح داد: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و الزام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیما این موضوع مطرح شد تا شرکت‌ها نتوانند بلیت را زیر قیمت بفروشند که هواپیما پُر شود.

وی افزود: افزایش قیمت بلیت هواپیما لغو شده است و هر شرکتی که افزایش نرخ داشته باشد به تعزیرات معرفی می‌شود.

بورس املاک نقطه اعتمادسازی خواهد بود

اسلامی با بیان اینکه بورس املاک نقطه اعتمادسازی خواهد بود، گفت: اولین ملک را در بورس املاک وزارت راه و شهرسازی عرضه کرد و به دنبال حذف دلالی در بازار مسکن هستیم و باید بتوانیم جلوی چند دست فروشی مسکن را بگیریم.

وی در پایان به مردم قول داد پروژه مسکن ملی تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز