خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

سیاست ما حذف دلالان فولاد است/ برای کالاهای اساسی، راهبرد مشترکی با بانک مرکزی داریم

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۶۲۵

وزیر صمت اظهار داشت: سیاست وزارت صمت تقویت تولید فولاد و حذف دلالان است. فاصله زیادی بین قیمت کارخانه و قیمت بازار وجود دارد که متاسفانه به جیب دلالان که در حوزه‌های دیگر مثل بازار طلا و ارز نیز حضور دارند می‌رود. فکر می‌کنیم با اقدامات انجام شده بازار متعادل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رزم حسینی در حاشیه جلسه با کمیسیون اقتصادی در مورد قیمت فولاد اظهار داشت: فولاد به قدر کافی در کشور تولید می‌شود. سیاست وزارت صمت تقویت تولید و حذف دلالان است. فاصله زیادی بین قیمت کارخانه و قیمت بازار وجود دارد که متاسفانه به جیب دلالان که در حوزه‌های دیگر مثل بازار طلا و ارز نیز حضور دارند می‌رود. فکر می‌کنیم با اقدامات انجام شده بازار متعادل خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود:‌ راهبردهای مشترکی با رییس بانک مرکزی تعیین کردیم که هم مشکل صادرکننده‌ها و هم واردکننده‌های کالاهای اساسی و تهاتر حل شود.

رزم حسینی در مورد معادن غیرفعال گفت: بیش از 13 هزار معدن مجوز گرفته‌اند و کار نمی‌کنند و متاسفانه نظام نتوانسته از این معادن استفاده کند. 3 ماه فرصت می‌دهیم اگر فعال نکنند از آنها گرفته می‌شود و به کسانی داده می‌شود که بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود:‌ در حوزه لوازم خانگی قبلا شرکت‌هایی فعالیت می‌کردند که حالا رفته‌اند. فرصت خوبی برای شرکت‌های ایرانی است که کار کنند. در این حوزه نیز تقاضا وجود دارد و امیدواریم بتوانیم تولید را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز