خبرگزاری کار ایران

شافعی:

سوگلی‌پروری را متوقف کنید/ هیچ کس از روند خصوصی‌سازی‌ها راضی نیست

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۱۸۴

رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: اکنون مرتب سوگلی‌پروری انجام می‌شود. نهادهای شبه‌دولتی و دولتی رقیب جدی بخش خصوصی هستند. حتی واحدهای کوچک و متوسط هم با مشکل مواجه می‌شوند، این راه ما را بیشتر به ترکستان می‌برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامحسین رئیس اتاق بازرگانی ایران در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در آبان سال 98 فعالان اقتصادی توفیق داشتند تا با مقام معظم رهبری دیدار کنند. در آن دیدار مقام معظم رهبری توصیه‌هایی کردند که نهادهای عمومی و غیردولتی رقیب بخش خصوصی نشوند. جایی اگر بخش خصوصی توان نداشت، وارد شوند و اگر بخش خصوصی وارد شد به جای دوردست‌تری بروند. در ارتباط با اصل 44 و خصوصی‌سازی هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که از روند راضی بوده است. رهبری بارها نارضایتی خود را بیان کردند و فعالان اقتصادی نیز ناراضی هستند.

شافعی در ادامه افزود: هرچه به نهادهای عمومی، شبه‌دولتی و دولتی واگذار شده با عافیت بوده است و هیچ اعتراضی در کار نبوده ولی هرچه به بخش خصوصی واگذار شده نهادهای نظارتی ورود کردند و این بدبینی وجود داشته که حتما اشکالی وجود دارد، حتی به دنبال این هستند تا بخش‌های واگذار شده را وقف کنند. با این اوصاف بخش خصوصی چگونه می‌تواند وارد شود؟ باید برای این مسیر فکری شود.

وی تصریح کرد: اکنون مرتب سوگلی‌پروری انجام می‌شود. نهادهای شبه‌دولتی و دولتی رقیب جدی بخش خصوصی هستند. حتی واحدهای کوچک و متوسط هم با مشکل مواجه می‌شوند. این راه ما را بیشتر به ترکستان می‌برد. اگر قرار باشد تغییری ایجاد شود باید نگاه‌ها به بخش خصوصی تغییر کند در غیر اینصورت، خصوصی‌سازی را تعطیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز