خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

آمار اعلام شده از خانه‌های‌ خالی کاملا درست است/ سازمان مالیات با چه سیستمی صحت ۲ درصدی را تشخیص داد؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۱۶۸

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تمام لیست اول یعنی 109 هزار واحد به طور قطع خالی از سکنه هستند و باید دید که سیستم امور مالیاتی با چه روشی تشخیص داده که فقط 2 درصد خالی از سکنه بوده و باید دید سازمان امور مالیاتی این 2 درصد را از کجا آورده ‌است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ماه گذشته وزارت راه‌ و شهرسازی اولین لیست از خانه‌های خالی با شناسایی 109 هزار واحد در سطح کشور را به سازمان امور مالیاتی ارایه داد اما پس از گذشت چند هفته سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که ابهاماتی در این لیست اول شناسایی خانه‌های خالی وجود دارد.

طبق گفته معاون سازمان امور مالیاتی، از فهرست 109 هزار خانه خالی تنها 2574 مورد قطعی است و مابقی مشکوک بوده و مالکان هنوز وضعیت آن را تعیین تکلیف نکردند. حدود ۱۰۵ هزار خانه خالی که پیامک از سمت وزارت راه و شهرسازی به مالکان آنها ارسال شده، هنوز تعیین تکلیف نشده است و نیاز به اطلاعات و داده‌های دقیق‌تری داریم.

در این میان عده‌ای با این اظهار نظر سازمان امور مالیاتی و طولانی شدن روند بررسی اصلاح قانون مالیات ستانی از خانه‌های خالی در مجلس، مدعی شدند که این برنامه دولت حداقل در آینده نزدیک محقق نمی‌شود و فعلا امکان اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه در کشور وجود ندارد.   

محمود محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره گفته‌های سازمان امور مالیاتی مبنی بر اینکه فقط 2 درصد خانه‌های اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی خالی بوده اظهار داشت: تمام لیست اول یعنی 109 هزار واحد به طور قطع خالی از سکنه هستند و باید دید که سیستم امور مالیاتی با چه روشی تشخیص داده که فقط 2 درصد خالی از سکنه بوده و باید دید سازمان امور مالیاتی این 2 درصد را از کجا آورده ‌است.

وی تاکید کرد: وزارت راه‌ و شهرسازی تمام این اطلاعات را به صورت رسمی بر روی کارتابل بارگذاری کرده است و اگر مانعی وجود دارد یا اینکه هر کدام از این اطلاعات ایرادی دارد، سازمان امور مالیاتی در همان کارتابل با مکاتبه رسمی باید آن را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مرحله اول شناسایی واحدهای خالی انجام شده و مراحل بعدی هم در حال انجام است، گفت: اطلاعات مرحله اول کاملا درست است و لیست‌های بعدی هم در اختیار سازمان مالیات قرار می‌گیرد.‌  

وی ادامه داد:‌ لیست دوم یا مرحله دوم در حال جمع بندی نهایی است و آمار در لیست‌ها را با حساسیت و وسواس مورد بررسی قرار می‌دهیم که اطلاعات نادرستی وارد کارتابل نشود.

محمودزاده درباره ارایه لیست خانه‌های خالی متعلق به شرکت‌های حقوقی اظهار داشت: جداسازی بین اطلاعات خانه‌های خالی متعلق به مالکان حقوقی و حقیقی نداریم. اما شناسایی خانه‌های خالی حقوقی‌ها سخت‌تر و پیچیده‌تر است. در شناسایی خانه‌های متعلق به مالکان حقوقی با افراد متعددی مواجه هستیم اما لیست آنها هم به زودی به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود.   

طبق گزارش‌های منتشر شدهد از سوی وزارت راه و شهرسازی، ‌در برآوردهای اولیه اعلام شد که ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه هستند که از این تعداد ٢٣ هزار و ٨٠٠ واحد متعلق به نهادها و سازمان‌ها و مالکان حقوقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز