خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ورود بخش خصوصی به بازسازی سوریه با راه‌اندازی مرکز تجاری/ موافقت بانک مرکزی با معاملات پایاپای تهران و دمشق

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۱۳۴

نایب رییس اتاق بازگانی مشترک ایران و سوریه اظهار داشت: سوریه برای ما حائز اهمیت است چراکه در مرحله‌ بازسازی قرار گرفته و این ساختمان همچنان می‌تواند محلی برای مراودات تجاری بین ایران و سوریه باشد؛ سوریه امکانات خوبی دارد که مورد نیاز کشور ما باشد.

علی اصغر زبردست در گفت‌وگو با ایلنا در مورد مرکز تجاری ایران در دمشق اظهار داشت: اتاق ایران یک ساختمان چندطبقه‌ای را در سوریه خریداری کرده بود که در اختیار اتاق‌های استان‌ها قرار دهد. یک بخشی را هم به شرکت‌هایی که توانمندی دارند اختصاص داده که آنجا فعالیت داشته باشند. از همین روی، تعدادی شرکت که بعضی از آنها شرکت‌های دولتی نیز هستند آنجا مستقر شده‌اند. این می‌تواند اقدامی باشد که بتوانند از نزدیک با تجار و فعالین اقتصادی سوریه کارشان به را پیش ببرند.

وی در مورد اهمیت سوریه گفت:‌ سوریه برای ما حائز اهمیت است چراکه در مرحله‌ بازسازی قرار گرفته و این ساختمان همچنان می‌تواند محلی برای مراودات تجاری بین ایران و سوریه باشد؛ سوریه امکانات خوبی دارد که مورد نیاز کشور ما باشد. این مرکزی تجاری چند روز پیش افتتاح شده و کار خود را شروع کرده است.

زبردست درباره انجام مبادلات پایاپای بین ایران و سوریه نیز اظهار داشت: یکی از مسائلی که در مورد مشکلات انتقالات ارزی مطرح می‌شود این است که مبادلات پایاپای انجام شود که هم کارخانه‌ها مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنند و هم راحت‌تر از نقل و انتقال پول است. نیاز است که مجوزهای لازم گرفته شود، باید با سازمان توسعه تجارت به یک توافقی برسند که به جای اینکه ارز بیاورند مواد اولیه و وسایلی که مورد نیاز کارخانجات است و مجوز گشایش اعتبار گرفته‌اند را از این طریق بیاورند. این توافقی است که با بانک مرکزی هم صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چه کالاهایی از سوریه وارد خواهد شد گفت:‌ احتمالا بیشتر مواد اولیه کارخانجات آورده شود چون همه دغدغه ما این است که صادرات انجام شود ولی خیلی از کارخانجات هم ماشین‌آلات و هم مواد اولیه نیاز دارند.

این عضو اتاق بازرگانی ایران و سوریه در پایان در مورد حضور ایران در بازسازی سوریه اظهار داشت: بخشی از این کار دست قرارگاه خاتم بوده و در حال حاضر در حال انجام است و شرکت‌های بزرگی هم آنجا حضور پیدا کردند. اما اعتقاد ما این است که بخش خصوصی باید این کار را انجام دهد و بخش دولتی کمتر آنجا حضور پیدا کنند. به همین دلیل این مرکز تجاری می‌تواند موقعیتی را مهیا کند که فضا برای فعالین اقتصادی، چه در بخش خدمات فنی مهندسی  و چه دیگر بخش‌ها در سوریه ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، ساختمان مرکز تجاری ایران در دمشق در دوازده طبقه به بهره‌برداری رسیده که دو طبقه آن به‌صورت نمایشگاهی است و در سایر طبقات خدمات مختلف در زمینه بازاریابی، حمل‌ونقل، مشاوره‌های حقوقی، بانکی، بیمه، نمایشگاه و... ارائه می‌شود. رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه از استقرار 24 شرکت ایرانی در این مرکز و آغاز فعالیت آنها خبر داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز