خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران:

مهندس ناظر ساختمان ابوذر بازداشت شد/ ۲۷۰ گود رها شده در تهران

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۳۳۹

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران اظهار داشت: در حال حاضر 270 گود رها شده در تهران وجود دارد که 100 گود آن از جمله گودهای پرخطر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید سعیدیان در نشست خبری امروز با اشاره به تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد در کشور اظهار داشت: متاسفانه افراد فاقد صلاحیت در برخی از کارگاه‌ها نسبت به تولید مصالح غیراستاندارد اقدام می‌کنند که باید دست این افراد فاقد صلاحیت کوتاه شود.

وی با بیان اینکه 550 هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی هستند، ادامه داد: 120 هزار عضو در تهران وجود دارد بنابراین چیزی در زیرساخت‌های نیروی انسانی کم نداریم و سازمان نظام مهندسی یکی از بزرگترین NGOهای دنیا محسوب می‌شود. در قوانین هم مشکل زیرساختی وجود ندارد بنابراین باید هرچه سریعتر به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنیم.

سعیدیان درباره پدیده امضاءفروشی در بین مهندسان گفت: امضاءفروشی به آن معنایی که امروز رواج پیدا کرده را قبول ندارم چراکه در هر صورت مسئولیتی بر دوش مهندسان ایجاد می‌شود. یکی از عوامل موثر در این جریان دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌هایی است که باعث می‌شود تا مهندسان بتوانند به پروژه‌های بزرگتری دست پیدا کنند و ظرفیت متراژی بالاتری را بگیرند که منشأ ایجاد این دستورالعمل‌ها هم وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: موضوع دیگر صدور پروانه اشتغال به کار است که متولی آن هم وزارت راه و شهرسازی است و این فاصله بین صدور پروانه و ثبت شرکت‌ها، استانداردهایی وجود دارد که باید رعایت شود. همچنین عامل دیگر در امضاءفروشی، عدم تناسب بین تعرفه و خدماتی است که ارائه می‌شود اما به هر حال با متخلفان در این حوزه برخورد می‌کنیم که این برخورد شامل تعلیق پروانه می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به بحث گودهای خطرناک اظهار داشت: در حال حاضر 270 گود رها شده در تهران وجود دارد که 100 گود آن از جمله گودهای پرخطر هستند.

سعیدیان همچنین با اشاره به گودبرداری ساختمان ابوذر که باعث ریزش چند ساختمان شد، بیان داشت: مهندس ناظر قبل از وقوع حادثه سه گزارش ارائه داده بود که احتمال ریزش وجود دارد و باید هرچه سریع‌تر این گودبرداری جمع شود.

وی ادامه داد: پس از وقوع حادثه، مهندس ناظر پنج گزارش ارائه داد که طبق اولین گزارش آن مشکلی وجود نداشت اما در گزارش بعدی اعلام شد که علت وقوع این حادثه اقدام به بزرگتر کردن گود و تجمیع آن بود که این گزارش به مرجع صدور پروانه ارسال شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر مهندس ناظر این پروژه بازداشت شده است، گفت: باید به این موضوعات به طور جدی رسیدگی شود تا شاهد تکرار این سوانح تلخ نباشیم.

سعیدیان همچنین درباره ارائه تخصیص به ساخت و ساز مسکن اقدام ملی بیان کرد: طبق تفاهمنامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی داریم، به 20 الی 27 هزار مسکن ملی در تهران خدمات با 50 درصد قیمت می‌دهیم.

وی ادامه داد: با ورود سازمان نظام مهندسی به مسکن ملی، مردم شاهد تفاوت کیفیت بین مسکن ملی و مسکن مهر خواهند شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران همچنین درباره تخلف 40 میلیارد تومانی که چند سال گذشته در سازمان نظام مهندسی استان تهران رخ داد، تصریح کرد: این پول هنوز در یکی از بانک‌ها بلوکه شده است اما سود آن را دریافت می‌کنیم و تا زمانی که پرونده در مراجع قضایی تعیین تکلیف نشود این پول آزاد نخواهد شد.

سعیدیان افزود: این 40 میلیارد تومان در قالب سپرده‌گذاری برای نوسازی بافت فرسوده بود که پروژه هم با شکست مواجه شد و این سپرده‌گذاری به عنوان وثیقه پروژه اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز