خبرگزاری کار ایران

بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های تجاری ایران و روسیه

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۰۱۰

وزیر نیروی کشورمان در گفتگوی تلفنی با وزیر انرژی روسیه آخرین وضعیت همکاری‌های تجاری ایران و روسیه را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس کمیسیون دائمی همکاری های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در یازدهمین دور گفتگوی تلفنی با الکساندر نواک همتای روس خود، به بررسی آخرین وضعیت پروژه ها و همکاری های تجاری دوجانبه پرداخت.

در این گفتگو طرفین، ضمن تاکید بر استمرار تلاش ها برای توسعه حجم مبادلات تجاری و عملیاتی سازی پروژه های تعریف شده، با برگزاری شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی در سال میلادی جاری به صورت ویدئو کنفرانس توافق نموده و از روند برگزاری کارگروه ها و کمیته های ذیل کمیسیون مشترک ابراز رضایت کردند.

روسای کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی و تجاری دوجانبه، همچنین بر ضرورت تسریع در حل مسائل و مشکلات موجود بر سر راه اجرای پروژه ها تاکید و با برگزاری کار گروه همکاری های بهداشت دامی و گیاهی با محوریت حل مشکل ممنوعیت صادرات محصولات لبنی ایران به روسیه و همچنین کارگروه همکاری های مشترک دو کشور در حوزه فضایی در آینده نزدیک به تفاهم دست یافتند.

اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه این گفتگو اظهار داشت: از مجموع ۱۷ کارگروه و کمیته ذیل کمیسیون شانزدهم همکاری های اقتصادی و تجاری دوجانبه، تاکنون ۱۰ کارگروه برگزار، تاریخ برگزاری سه کارگروه تعیین شده و مذاکره جهت تعیین تاریخ مابقی کارگروه ها نیز در دست انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز