خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی در گفت‌وگو با ایلنا:

جزییات عملیات نوسازی تجهیزات ۴ فرودگاه کشور

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۲۲۲

علی رغم تشدید تحریم‌ها نوسازی تجهیزات فرودگاهی کشور با استفاده از توان داخل ادامه دارد.

میرسعید صفی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اجرای پروژه‌های تجهیزات فرودگاه‌های مختلف کشور اظهار داشت: برای ارتقای سطح ایمنی عملیات پروازی با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان عملیات تعویض و نوسازی 70 کیلومتر کابل باند و تعویض و نوسازی کابل‌های فشار متوسط سایت کمک ناوبری DVOR، تعویض و نوسازی چراغ های سطوح پروازی، نصب و راه اندازی سیستم SFLS، احداث پست باند جدید و اجرای زیرساخت ها و تامین تجهیزات برق رسانی به تاسیسات و نیز نصب دو دستگاه مولد برق اضطراری 750 کیلووات ترمینال جدید فرودگاه اهواز در حال اجراست و این پروژه در مرحله نهایی قرار دارد.

وی درباره اقدامات انجام شده در پروژه تامین زیرساخت‌های فرودگاه آبادان گفت: به منظور افتتاح و بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه آبادان، پروژه برق رسانی به تاسیسات و ترمینال جدید این فرودگاه با نظارت و تامین تجهیزات مورد نیاز آغاز شده است. این پروژه شامل افزایش دیماند برق فرودگاه و ایجاد زیرساخت‌ها، تامین تجهیزات و شبکه های برق نرمال و اضطراری و برق رسانی به تاسیسات (شبکه و خط 33 کیلو وات برق)، نصب دو دستگاه مولدهای برق اضطراری ترمینال جدید، تجهیزات ترمینالی و سیستم تهویه مطبوع ترمینال قدیم فرودگاه با اعتبار 21 میلیارد تومان است.

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی همچنین با اشاره به اجرای پروژه اجرای سیستم روشنایی باند جدیدAir field Ground Visual aid فرودگاه کرمان گفت: انجام عملیات کابل کشی مدارات تغذیه برای نصب و راه اندازی چراغ‌های سطوح پروازی شامل PAPI, THR,SWY,APCH,RWY, EDGE) و تاکسی وی‌ها) جهت بهره برداری در آینده نزدیک در حال انجام است. همچنین ارتقای دیماند برق برای تغذیه الکتریکی پست جدید روشنایی باند، تاسیسات ترمینال جدید و برق رسانی به ساختمان پلیس و سپاه این فرودگاه از دیگر پروژه‌هاست که با اعتبار بالغ بر 25 میلیارد تومان در دست اقدام است.

صفی نیا همچنین ادامه داد: برای ارتقای سطح ایمنی عملیات پروازی، سیستمSimple Approach باند 31 چپ همچنین چراغ های تاکسی وی E و Q با مبلغی حدود 2 میلیارد تومان در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: خرید، راه اندازی و نیز نصب چراغ ها TWY LED (تاکسی وی) بخش توسعه اپرون فرودگاه اصفهان با صرف هزینه ای بالغ بر بیش از2 میلیارد تومان در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز