خبرگزاری کار ایران

گاز به بزرگترین مجتمع طلای خاورمیانه در آذربایجان غربی رسید

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۹۲۹

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی از تکمیل گازرسانی به مجتمع طلای زره‌شوران تکاب در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی با بیان اینکه پروژه خط تغذیه مجتمع طلای زره‌شوران و روستاهای تابعه به طول ۴۶ کیلومتر به اتمام رسیده است، اظهار کرد: با توجه به تایید نتایج آزمایش‌های مقاومت، نشتی و پوشش، آماده تزریق گاز و تحویل به این مجتمع است.

وی با اشاره به تکمیل شبکه گازرسانی روستای قراقیه، واقع در محور گازرسانی زره‌شوران و احمدآباد تکاب، افزود: هم‌اکنون گاز این روستا نیز به همراه خط تغذیه مجتمع طلای زره‌شوران آماده تزریق گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی از شرایط سخت جغرافیایی، ۴۰۰ مورد معارض اراضی موجود در مسیر، توسعه و تعریض جاده تکاب به دندی و تداخل آن با لوله گاز اجرا شده و تخریب آن در سه نقطه به طول یک کیلومتر و جابه‌جایی و مرمت آن در کنار شیوع ویروس کرونا، به‌عنوان بزرگترین موانع اجرای پروژه گازرسانی محور زره‌شوران و احمدآباد تکاب یاد کرد و گفت: با تلاش کارکنان شرکت گاز استان، این مشکلات حل شد تا بزرگترین مجتمع طلای خاورمیانه و روستاهای در مسیر آن، از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

شیخی درباره گازدار شدن دیگر روستاهای این محور نیز اعلام کرد: ۱۴ روستای دیگر در مرحله آزمایش بوده است و ان‌شاءالله پس از تایید آزمایش‌ها، پروژه گازرسانی آنها نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی مجتمع طلای زره‌شوران، به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طی هماهنگی‌های انجام گرفته، مقرر است این پروژه با حضور محمود آستانه، مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت در طرح‌های گازرسانی بیع‌متقابل افتتاح شود.

مجتمع طلای زره شوران بزرگترین مجتمع طلا خاورمیانه است که در جنوب استان آذربایجان غربی در شهر تکاب قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز