خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح یکپارچه‌سازی آبفای شهری و روستایی سیاستگذاری‌ها را روان‌تر می‌کند/ حل مشکلات آبی روستائیان تسریع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۳۱۲

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی را اقدامی مثبت از طرف وزارت نیرو دانست و گفت: سرعت پیشبرد امور مربوط به آب و فاضلاب روستایی، قابل مقایسه با گذشته نیست.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص اقدام انجام شده برای یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: در راستای این یکپارچه‌سازی توان شرکت‌های آب و فاضلاب برای برطرف کردن مشکلات روستاها افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به شرایط قبلی شرکت‌های آبفار افزود: قبل از یکپارچه‌سازی، درآمد و اعتبارات شرکت‌های آب و فاضلاب در شهرهای  بزرگ بالا و در شهرهای کوچک نیز به نسبت کمتر بود و با توجه به اینکه عمدتاً در شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی درآمدی وجود نداشت، به همین دلیل این شرکت‌ها امورات محوله را با اعتبارات دولتی و به دشواری دنبال می‌کردند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قبل از این طرح در روستاهای ما عمدتاً کار اساسی انجام نمی‌پذیرفت و در مقابل مشکلات موجود در کشور، کارهایی که صورت می‌گرفت، اندک بود.

وی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی را شرکت‌های زیان‌ده دانسته و خاطرنشان کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب روستاها به دلیل نبود اعتبارات و درآمد ناکافی موفق به انجام پروژه‌های آب‌رسانی نمی‌شدند و اجرای یک پروژه آبفا در این مناطق جزء معجزات بود.

حاجی‌بابایی طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اقدامی مثبت از طرف وزارت نیرو اعلام کرد و گفت: با اجرای این روند علاوه بر شتاب‌گیری کارها، شاهد افزایش رضایت عمومی هستیم چرا که این طرح مدیریت را یکپارچه کرده و توانسته هم سیاست‌گذاری را روان‌تر کند و هم مشکلات تفکیک روستا و شهر را برطرف کند.

وی  با بیان اینکه این حجم از تسریع در امور آبفار واقعا عالی و قابل مقایسه با گذشته نیست، تاکید کرد : ما از این طرح به عنوان طرحی ارزشمند و به جا، حمایت و پشتیبانی می‌کنیم و از شرکت‌های آب و فاضلاب می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به روستاها و مناطق محروم داشته تا مشکلات برطرف شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: معتقدم باید در وزارت نیرو بازهم یکپارچه‌سازی انجام شود؛ ما باید در استان‌ها مدیریت یکپارچه آب و آب و فاضلاب داشته باشیم چراکه حل و فصل مشکلات روستا و مناطق محروم، مدیریت واحد را می‌طلبد.

وی در خصوص اعتبارات شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی بعد از روند یکپارچه‌سازی، عنوان کرد: با تجمیع منابع این دو شرکت کارآمدی به خودی خود افزایش پیدا می‌کند و از طرفی به‌دلیل مطرح شدن بحث روستاها، اشتیاق مجلس برای کمک به شرکت‌های آب و فاضلاب استانی بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز