خبرگزاری کار ایران

تابش مطرح کرد؛

اولویت‌گذاری برای تولید ماسک ارزان برای جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۴۲۳

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه ظرفیت تولید ماسک پارچه‌ای از سوی اصناف افزایش خواهد یافت، گفت: بر این اساس نگرانی از بابت تامین کالا در سطح عرضه و نیاز مردم نیست.

به گزارش ایلنا، عباس تابش تصریح کرد: در شرایط خاصی قرار داریم و این شرایط نیاز به اتخاذ تصمیمات ویژه دارد، لذا امیدوارم بتوانیم با همدلی و همکاری تمامی واحدهای تولیدی و نهادهای مرتبط، با افزایش ظرفیت تولید، به راحتی ماسک های پارچه ای را در دسترس عموم مردم قرار دهیم.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: با توجه به ضرورت تامین ماسک ارزان قیمت و مناسب برای کلیه اقشار مختلف جامعه، به ویژه برای جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد، جلسه ای با حضور نمایندگانی از بسیج اصناف، کمیته امداد، بازرسی نهاد ریاست جمهوری، اتحادیه تولید و فروش پوشاک و دیگر دستگاههای مرتبط در محل این سازمان برگزار شد.

تابش افزود: در این جلسه پیشنهاد شد تا ماسک هایی با استانداردهای مورد تایید مراجع ذیصلاح و با قابلیت استفاده زمانی چند برابر، تولید و در اختیار اقشار کم درآمد جامعه قرار گیرد.

وی با ارایه توضیحاتی در مورد مواد بکار رفته در ساخت این ماسکها تصریح کرد: با اتخاذ تمهیدات لازم مقرر شد برای مقابله با ویروس کرونا ماسکهای پارچه ای تولید شود که لایه داخلی یا همون ملت بلون آن قابل تعویض و بدنه آن قابل شستشو باشد و حتما مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه عرضه فراوان ماسک‌های پارچه‌ای و قابل شستشو که مورد تایید وزارت بهداشت نیز باشند می تواند موجب کاهش هزینه خانوار ها شود، گفت : نمونه کارهای تولیدی از ماسک پارچه ای جدید با رعایت استانداردهای لازم حداکثر تا هفته آینده تهیه،ارائه و استعلامهای فنی لازم در خصوص میزان ایمنی و استاندارد بودن پارچه های مذکور و نحوه استفاده از آن از سازمان غذا و دارو، معاونت امور صنایع وزارت صمت، سازمان انرژی اتمی و دیگر سازمانهای متولی این امر اخذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز