خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ترامپ آخرین تیرهای ترکش خود را تخلیه می‌کند/ FATF بندی بر پای سیستم بانکی کشور/ مشکلات اقتصادی کشور، سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۰۴۶

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: اینکه سیستم بانکی ما با سیستم جهانی ارتباط آنچنانی نداشت، درست است. اما ۱۴ بانک از تحریم‌ها مستثنی شده بودند که در واقع تمام اقدامات ما در دو سال اخیر توسط آنها انجام می‌شد.

مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تاثیر تحریم‌ ۱۸ بانک و موسسه مالی که اخیرا از سوی آمریکا اعمال شد، اظهار داشت: در این مورد باید صبر کرد، بنظر می‌رسد ترامپ آخرین تیرهای ترکش خود را در آستانه انتخابات تخلیه می‌کند تا اگر انتخاب نشود، رفع این موانع برای رییس‌جمهور بعدی دشوار باشد. البته اگر خودش هم باشد که از این تحریم‌ها بهره خواهد برد، هرچند هر تحریم و محدودیتی با مذاکره و بد بستان برطرف می‌شود و فرقی هم نمی‌کند که طرف مقابل چه کسی باشد.

رییس اتاق بازرگانی ایران چین خاطرنشان کرد: اینکه سیستم بانکی ما با سیستم جهانی ارتباط آنچنانی نداشت، درست است. اما ۱۴ بانک از تحریم‌ها مستثنی شده بودن که در واقع تمام اقدامات ما در دو سال اخیر توسط آنها انجام می‌شد مثلا برای همین کانال بشردوستانه ایران و سوئیس یا اینستکس نیاز به ارتباط داشتیم و یا کارهای بانکی ما با اروپا ما هر چند محدود، توسط یکی از این بانک‌ها صورت می‌گرفت.

حریری افزود:  بنوعی این بانک‌ها آخرین روزنه‌ها در ارتباط با سیستم بانکی دنیا بودند. قطعا سیستم بانکداری ما در این ارتباط با تمام ظرفیت خود کار نمی‌کرد، اما نباید فراموش کرد برای رفع هر تحریم و مانع جدید باید  وارد بحث با دنیا شد.

وی در مورد تاثیر این تحریم‌ها با وجود محدودیت‌های مربوط به FATF گفت: موضوع FATF بندی بر پای سیستم بانکی ما است اما مهمتر از آن موضوع تحریم است. روابط این دو مانند آن است که دست و پای کسی در بند و درون قفس باشد، تا قفس که همان تحریم است برطرف نشود باز شدن بندها تاثیری نخواهد داشت. از همین روی با طرف شدن تحریم‌ها می‌توان روی تاثیر FATF صحبت کرد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت همه موضوعات ما حتی اقتصادی، بنوعی سیاسی هستند و اگر موضوعات سیاسی حل شود بحث‌های اقتصادی مانند ارتباط با سوئیفت، پیوستن به FATF و WTO یا موارد دیگر برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز