خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی وزیران راه ایران و افغانستان عنوان شد؛

اهداف بلند ایران و افغانستان برای خط ریلی خواف-هرات

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۵۲۲

وزیران راه ایران و افغانستان در خصوص جزییات افتتاح و بهره‌برداری از راه‌آهن خواف-هرات گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و محمد یما شمس، وزیر حمل‌و‌‌نقل افغانستان، روز چهارشنبه، شانزدهم مهرماه، در خصوص جزییات و ابعاد مختلف افتتاح و بهره‌برداری از خط‌‌ راه‌آهن خواف-هرات با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

دو طرف در این گفت‌وگو که از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس انجام شد در خصوص شیوه بهره‌برداری، مسائل مالی، خدمات بیمه‌ای، آموزش نیروی انسانی، نقل و انتقال بار و مسافر، مسائل گمرکی، فنی و امنیتی، رایزنی و گفت‌وگو کردند.

اسلامی، در بخشی از این گفت‌وگو بر ضرورت دقت در جزییات و ابعاد گفت‌وگوها و قرارداد بهره‌برداری خط ریلی خواف-هرات تاکید کرد و گفت: اهداف بلندی را برای این خط ریلی، می‌توان پایه‌گذاری کرد. 

او افزود: ساخت و بهره‌برداری از این خط ریلی، همه کار نیست؛ بلکه نقطه آغاز و سنگ بنایی برای توسعه روابط استراتژیکی است که خیر و برکت آن به دو ملت دوست و همسایه خواهد رسید.

راه‌آهـن خواف-هرات، به‌طول ۱۳۹ کیلومتر، به‌صورت یک‌خطه ساخته‌شده و خواف در استان خراسان رضوی را به هرات، دومین شهر پرجمعیت افغانستان متصل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز