خبرگزاری کار ایران

ارسال روزانه ۵ تن مرسوله پستی به خارج از کشور/ ۳۰ درصد ترافیک مرسولات، خریدهای اینترنتی هستند

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۸۰۶

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: پراکندگی در ارایه خدمات پستی و متمرکز نبودن ارایه دهندگان این خدمات زیر یک چتر، از دلایل عدم توسعه شبکه پستی در کشور است.

به گزارش ایلنا از شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانی‌فر در این نشست که هم به صورت حضوری و هم ویدئو کنفرانس به مناسبت 17 مهر روز جهانی پست برگزار شد، افزود: در حال حاضر بخشی از خدمات جابجایی کالا و بسته (زیر 50 کیلوگرم) براساس آنچه قانون‌گزار آن را بسته پستی تعریف کرده است، به صورت مستقیم از طریق اتوبوس های مسافربری، قطار، هواپیما و پیک‌های درون شهری جابجا می‌شود، در حالی‌که می‌بایست با نظارت شرکت ملی پست و پس از تایید رعایت استانداردها، رهسپار مقصد شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ ارسال مراسلات، اظهار داشت: پست در ایران همپای صنعت پست دنیا پیش نرفته است، زیرا که هنوز خودپستچی‌گری و مقاومت در برون‌سپاری خدمات دستگاه‌ها به پست رواج دارد و قوانین و مقررات از جمله اساسنامه شرکت ملی پست به درستی اجرا نمی‌شود.

معاون وزیر با اشاره به تغییر رویکرد و ماموریت پست در قبول و جابجایی بسته و امانت به جای پاکت و نامه، گفت: همپای این تغییر رویکرد، پست به توسعه و به روز رسانی تجهیزات، امکانات، زیرساخت‌ها و توسعه بستر الکترونیک یکپارچه از قبول تا تحویل مرسولات پرداخته و مصمم به بهره‌گیری بیشتر از تکنولوژی‌های روز است.

سبحانی‌فر توسعه همکاری با شبکه ریلی کشور را یادآور شد و افزود: طی یکی دو ماه اخیر، هماهنگی‌های زیادی با مسئولان راه آهن به منظور تسریع در ارسال مرسولات به شهرهای پرترافیک و بهبود کیفیت خدمات انجام شده است و در حال حاضر بخشی از مرسولات شهرهای اهواز، شیراز، مشهد و تبریز از این طریق به مقصد می‌رسد.

وی به محدودیت‌های موجود ارسال بسته و امانت به خارج از کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های زیادی که در این رابطه انجام شده است، هم اکنون حداقل روزی پنج تن بار شامل بسته و امانت به خارج از کشور ارسال می‌شود که امیدوارم این حجم روز به روز بیشتر شود.

مدیرعامل اقدامات پست در دوران شیوع ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: توسعه خدمات جابجایی مرسولات خرید اینترتی و کاهش زمینه مراجعات حضوری مردم را یکی از مهمترین این اقدامات است به طوریکه در حال حاضر ، ۳۰ درصد ترافیک مرسولات را خریدهای اینترنتی شامل می‌شوند.

سبحانی فر در ادامه به نقش و جایگاه تاریخی پست در ایران و جهان اشاره کرد و افزود: پست، یکی از قدیمی‌ترین تشکیلات منظم اداری در ایران و جهان است و برخی کارشناسان معتقدند پشت اولین سیستم اطلاع‌رسانی اداری و سازمان‌یافته غیررسمی در گذشته بوده که بعدها به عنوان سازمان رسمی در نظر گرفته شده است. قدمت این سازمان به بیش از ۳۰۰۰ سال می‌رسد و مبتکر پست، ایرانیان بودند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت ملی پست روزانه حداقل پنج تن بسته و امانات را به خارج از کشور ارسال می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز