خبرگزاری کار ایران

کلامی اعلام کرد؛

تفویض اختیار توزیع سهمیه اقلام اساسی برنج، شکر، گوشت مرغ و قرمز به استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۱۹۰

سخنگوی ستاد تنظیم بازار کشور گفت: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور، کارگروه‌های تنظیم بازار استان‌ها اجازه دارند تا در مواقعی که سهمیه توزیع برنج، شکر، گوشت مرغ یا قرمز و سایر اقلام به استان‌ها تخصیص می یابد، میزان توزیع در بخش صنف، صنعت و خانوار و همچنین شبکه های منتخب را تعیین و انتخاب کنند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا کلامی در خصوص مصوبات ستاد تنظیم بازار افزود: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، کارگروه استانی تنظیم بازار اصفهان به عنوان مهمان دعوت شده بود و موارد و مشکلات تنظیم بازار این استان در این جلسه مطرح شد.

وی تصریح کرد: استان اصفهان خواستار اختیار تقسیم سهمیه و تعین شبکه های توزیع کالاهایی است که دولت به صورت ویژه در مقاطع مختلف زمانی در استان‌ها توزیع می نماید.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار بیان کرد: با اعلام اینکه استان اصفهان همچنین درخواست قیمت‌گذاری کالاها به صورت استانی را داشت، گفت: کارگروه ملی تنظیم بازار این موضوع را به این دلیل که ممکن است قیمت‌گذاری استانی باعث تعیین قیمت بالاتر برای یک کالا در برخی استان‌ها بشود، و جابجایی کالا به سمت استان‌های دارای قیمت بالاتر انجام شود و عملاً سیاست‌های تعادل عرضه و تقاضا را دچار آسیب کند، نپذیرفت.

وی افزود: مقرر شد در مواقعی که برای کالایی قیمتی مصوب می شود فاصله این قیمت‌گذاری، هزینه های مترتب(بارگیری و حمل و..) سود عوامل توزیع را به استان‌ها واگذار کردیم تا در یک سقف مشخص بر مبنای دستورالعمل ابلاغی مدیریت نمایند.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: قیمت اعلام شده استان‌ها در این حوزه از سقف تعیین شده نباید بیشتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز