خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حمایت اعلام کرد:

افزایش ۵ درصدی شکایات دریافتی

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۱۰۲

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از افزایش ۵ درصدی شکایات دریافتی مردمی در خصوص کالا و خدمات در شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباس تابش با بیان این مطلب افزود: از مجموعه شکایات دریافت شده ۱۹ هزار و 336 فقره معادل ۹۹ درصد قابل پیگیری و ۱۷۸ فقره معادل یک درصد غیر قابل پیگیری بوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده ۵ هزار و 681 فقره معادل 29 درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۷ هزار و ۳۳۳ فقره معادل ۳۸ درصد منجر به عدم احراز تخلف و ۶۵۰۰ فقره معادل ۳۳ درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری می باشد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام این که از این تعداد شکایات ۱۶ هزار و ۶۰۹ فقره معادل ۸۵ درصد مربوط به کالا بوده است، گفت: 2 هزار و ۹۰۵ فقره مربوط به خدمات بوده که معادل ۱۵ درصد شکایات می باشد.

تابش اضافه کرد: بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و مشاورین املاک است.

وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۲ هزار و ۷۵۰ فقره معادل ۶۵ درصد به صورت تلفنی، ۳ هزار و ۴۶۲ فقره معادل ۱۸ درصد به صورت حضوری و ۳ هزار و ۳۰۲ فقره معادل ۱۷ درصد بصورت کتبی بوده است.

افزایش 5 درصدی شکایات دریافتی در شهریورماه امسال

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: مجموع شکایات دریافتی در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل(18 هزار و 649 فقره) افزایش ۵ درصدی داشته است و استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استانهای کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، کرمان جنوب و خراسان جنوبی با کاهش شکایات مواجه بودند.

تابش بیان کرد: سهم شکایت های بررسی شده متخلف و غیر متخلف از کل شکایات قابل پیگیری در شهریور ماه امسال به میزان ۶۷ درصد بوده که نسبت به مرداد ماه امسال ۴ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان اعلام کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده از مجموعه شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۶۹۳ فقر منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به تعزیرات و دیگر محاکم اجتناب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز