خبرگزاری کار ایران

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت تاکید کرد:

ضرورت ایجاد سیستم کاملاً الکترونیکی و شفاف برای حذف امضا‌های طلایی

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۹۳۰

معاون امور معادن و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای حذف امضا‌های طلایی ضروری است که سیستم به طور کامل الکترونیکی و شفاف شود.

به گزارش ایلنا، داریوش اسماعیلی افزود: اینکه تائید نهایی صادرات بجای وزارت صمت بر عهده گمرک گذاشته شود، فقط انجام یک جابجایی است و به معنی حذف امضا‌های طلایی نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در چنین ساختاری در صورت کاهش کیفیت سنگ یا افزایش آن، بطور اتوماتیک تائید یا رد انجام می‌شود و اشخاص در آن دخیل نخواهند بود.

معاون امور معادن و صنایع وزارت صمت با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تعیین تکلیف معادن حبس شده، تصریح کرد: مفهوم این امر این بود که وقتی معدنی وجود دارد که قابلیت استخراج و نیز پروانه بهره برداری دارد، اما تعطیل و راکد مانده به چرخه تولید بازگردد.

اسماعیلی افزود: حدود ۱۱ هزار پروانه بهره برداری معدن صادر شده که حدود ۴۵۰۰ مورد آن غیر فعال است.

وی درباره دلایل تعطیل ماندن این تعداد معدن گفت: برخی از این معادن با مسائل مربوط به منابع طبیعی درگیرند و مثلا استخراج بخش اولیه معدن به پایان رسیده و برای ادامه کار به اصطلاح به سینه کار جدید نیاز است که اخذ مجوز آن، تائیدیه منابع طبیعی را لازم دارد.

معاون امور معادن و صنایع وزارت صمت افزود: برخی از معادن تعطیل نیز با مشکلات زیست محیطی مواجه شده اند، به این شکل که منطقه‌ای که معدن در آن قرار دارد، منطقه حفاظت شده اعلام شده و معدن برای ادامه فعالیت خود به مجوز جدید نیاز دارد.

اسماعیلی اضافه کرد: بخش دیگری از معادن به صنایع فرآوری نیاز دارند، اما معدن توان ایجاد این بخش را ندارد و رو به تعطیلی گذاشته است.

وی افزود: برخی از معادن نیز به این دلیل تعطیل شده که ماده معدنی آن‌ها خریدار ندارد و یا قیمت فعلی مقرون به صرفه نیست.

معاون امور معادن و صنایع وزارت صمت گفت: گاهی نیز دارنده پروانه بهره برداری توان مالی برای ادامه کار را ندارد.

اسماعیلی تصریح کرد: با تاکید رئیس جمهور و اهتمام وزیر صمت تمام این معادن که در اصطلاح حبس شده اند تعیین تکلیف می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز