خبرگزاری کار ایران

فردا با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود

برق‌رسانی به ۱۵۰ روستا؛ در نیمه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۶۴۹

آیین افتتاح برق رسانی به 150 روستای فاقد برق کشور، فردا با حضور رییس جمهور و در قالب بیست و سومین هفته پویش هر هفته الف-ب ایران از طریق ویدیو کنفرانس در هرمزگان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از توانیر ، فردا (دوشنبه 14 مهر) طی مراسمی با حضور سید حسن روحانی، 150 روستای فاقد برق کشور که در نیمه نخست امسال برقدار شد ، از طریق ویدیو کنفرانس و همزمان با سایر پروژه های بیست و سومین هفته پویش هر هفته الف-ب ایران در استان هرمزگان افتتاح می شود.

برپایه این گزارش در 6 ماه نخست امسال به ازای هر روز کاری یک روستا برقدار شد و با احتساب 2929 روستای برقدار شده در دولت تدبیر و امید ،شمار روستاهای برقدار شده در این دولت ،به طور متوسط به 8 روستا در هر هفته رسید که 60 درصد این روستاها از طریق انرژیهای تجدید پذیر برقدار شده است.

همچنین در 6 ماه نخست سال جاری بیش از 200 میلیارد تومان جهت بهسازی ، مقاوم سازی و رفع فرسودگی شبکه های برق روستایی هزینه شده است.

این گزارش می افزاید: 31 درصد شبکه توزیع برق کشور به طول 250 هزار کیلومتر برای تامین برق 21.5 میلیون خانوار روستایی ایجاد شده که معادل 26 درصد جمعیت کشور است و طول شبکه های ایجاد شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی 10 برابر بیشتر از قبل انقلاب است.

گفتنی است 57 هزار و 570 روستا تاکنون در کشور برقدار شده و به طور میانگین پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز حدود 4 روستا برق رسانی شد و تعداد روستاهای برقدار از طریق سیستمهای فتوولتائیک به 335 روستا رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز