خبرگزاری کار ایران

در ۶ ماهه سال ۹۹؛

دریافت بیش از ۱۱۱ هزار گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۶۰۱

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱۱ هزار و 337 فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.

به گزارش ایلنا، عباس تابش با بیان این مطلب، افزود: از مجموع شکایات دریافتی ۱۱۰ هزار و 366 فقره معادل ۹۹ درصد قابل پیگیری و ۹۷۱ فقره معادل یک درصد غیر قابل پیگیری بوده است.

وی با اعلام اینکه از مجموع شکایات رسیدگی شده ۳۷ هزار و 874 فقره معادل ۳۴ درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی شده است، تصریح کرد: ۵۶ هزار و ۱۳۲ فقره معادل ۵۰ درصد منجر به عدم احراز تخلف و ۱۷ هزار و ۳۳۱ فقره معادل ۱۶ درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری می باشد.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: از این تعداد شکایات، ۹۵ هزار و ۵۰۶ فقره معادل ۸۶ درصد مربوط به کالا و ۱۵ هزار و ۸۳۱ فقره معادل ۱۴ درصد مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و کافی نت است.

مصالحه بیش از 3500 مورد از تخلفات با تدابیر اتخاذ شده

تابش تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۳ هزار و 554 فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.

وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت می باشد، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۷۳ هزار و 835 فقره معادل ۶۶ درصد به صورت تلفنی، ۱۸ هزار و ۳۶۷ فقره معادل ۱۷ درصد به صورت حضوری و ۱۹ هزار و ۱۳۵ فقره معادل ۱۷ درصد به صورت کتبی بوده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان تصریح کرد: استانهای تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و البرز با افزایش تعداد شکایات و استان‌های سمنان، جنوب کرمان، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان با کاهش شکایات مواجه بوده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز