خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی مطرح کرد:

تامین مسکن اقشار ویژه در تفاهم وزارت راه با بنیاد شهید و ریاست‌جمهوری

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۸۸۶

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه اراضی سازمان ملی برای ساماندهی حاشیه نشینی در چابهار، زاهدان و بندرعباس تخصیص یافته است، گفت: بنا بر تصمیم ستاد ملی بازآفرینی شهری در استان خوزستان در حال برنامه‌ریزی هستیم تا اراضی موردنظر برای ساماندهی حاشیه‌نشینی‌های استان، شناسایی و به شرکت بازآفرینی شهری ایران، تخصیص یابد.

به گزارش ایلنا، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در مورد، مجموعه سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های اجرایی آن سازمان را در تامین اراضی به منظور ساماندهی حاشیه‌نشینی، اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با یادآوری این مطلب که علاوه بر شهر چابهار و زاهدان و تخصیص اراضی به آن مناطق، بخشی از اراضی به استان هرمزگان و شهر بندرعباس برای ساماندهی حاشیه‌نشینی در حال انجام است، گفت: بنا بر تصمیم ستاد ملی بازآفرینی شهری، ۴.۵ هکتار از اراضی در منطقه گل کنی بندرعباس برای ساماندهی حاشیه نشینی شناسایی شده و به زودی به شرکت بازآفرینی شهری تخصیص خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در استان خوزستان چندین شهر و در شهر اهواز در دو منطقه در حال برنامه‌ریزی هستیم تا اراضی موردنظر برای ساماندهی حاشیه‌نشینی‌های استان خوزستان شناسایی و به شرکت بازآفرینی شهری ایران، تخصیص یابد.

نبیان در پاسخ به این پرسش که در خصوص تهران و سایر استان‌های کشور، تخصیص اراضی از سوی آن سازمان برای ساماندهی حاشیه‌نشینی‌ها به چه نحوی است؟، با تاکید بر اینکه در تهران در خصوص تامین زمین، محدودیت هایی وجود دارد، گفت: در خصوص تهران در سال های گذشته، مجموعه اقداماتی برای ساماندهی حاشیه‌نشینی انجام و اراضی به شرکت بازآفرینی شهری انجام شده بود که همان اقدامات در دستور کار است.

وی تصریح کرد: در خصوص نیاز به اراضی به منظور ساماندهی بافت های حاشیه نشین، ستاد استان و ستاد ملی بازآفرینی شهری طرح ها را مصوب می کنند و سازمان ملی زمین و مسکن بر اساس ماده ۶ قانون ساماندهی، مکلف به تامین اراضی است.  

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: برنامه های سازمان بر اساس تصمیماتی است که  در ستاد ملی بازآفرینی شهری گرفته می شود و نیازهایی که مجموعه شرکت بازآفرینی شهری به سازمان ملی زمین و مسکن ملاک عمل سازمان برای تخصیص اراضی است.  

نبیان همچنین در خصوص برنامه‌های سازمان برای تامین مسکن دومعلولان، اعلام کرد: تفاهماتی در سال‌های گذشته بین سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضفعان، منعقد شده بود که در این خصوص زمین‌های مسکن دو معلولان تا پایان سال ۹۹ تامین شد و در اختیار دستگاه‌های ذی‌مدخل قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: مجدد بر اساس تاکید وزیر راه و شهرسازی، مکاتباتی بین سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان بهزیستی انجام شده است تا در شهرهایی که نیاز به این مهم است حتما بر اساس اولویت سازمان بهزیستی، اراضی توسط سازمان ملی زمین و مسکن شناسایی شود و تعهدات در خصوص تامین مسکن خانوارهای دارای دو معلول انجام شود.

نبیان ضمن تاکید بر اینکه تامین مسکن دومعلولان به هیچ عنوان تحت‌تاثیر مسکن ملی قرار نگرفته است، توضیح داد: سازمان ملی زمین و مسکن تکالیفی را برعهده دارد که تامین مسکن دومعلولان بخشی از آن است. در خصوص اقشار ویژه از جمله خانواده‌های شهدا و جانبازان، در راستای تفاهمی که بین وزارت راه و شهرسازی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید منعقد شد، هم‌اکنون دغدغه خانواده شهدا و جانبازان در تامین مسکن این اقشار به حداقل رسیده است و در تمامی استان‌ها توجه به اقشار ویژه در اولویت قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز