خبرگزاری کار ایران

ورود شرکت کشتیرانی خارجی به بنادر شمالی/ پهلوگیری بدون نوبت همه کشتی‌های رو-رو در بنادر شمالی

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۶۲۲

تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی و یکی از شرکت‌های کشتیرانی خارجی فعال در حوزه خزر به امضا رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بنادر و یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی خارجی، گفت: پهلوگیری بدون نوبت همه کشتی‌های رو-رو در بنادر شمالی کشور و ایجاد خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان از مزیت‌های این تفاهم نامه است.

وی افزود: همچنین در این یادداشت تفاهم، بر ضرورت گسترش حمل و نقل کالا از طریق شناورهای رو-رو در دریای خزر تأکید شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به محدودیت‌های موجود برای ورود و تردد ناوگان زمینی به کشورهای حوزه CIS و منطقه قفقاز، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های دریایی موجود و شناورهای رو-رو در بنادر امیر آباد و نوشهر بایستی در دستور کار قرار گیرد.

کوهساری اضافه کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی کارگروهی با حضور نمایندگان انجمن حمل و نقل بین‌المللی، اداره کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت‌ها و خطوط کشتیرانی فعال در دریای خزر، برگزار شده است.

وی گفت: در راستای توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه قرار است به زودی؛ تردد شناورهای رو -رو از بنادر شمالی کشور طبق زمانبندی منظم صورت گیرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با امضای یادداشت تفاهم نامه یاد شده، شاهد توسعه همکاری‌های دریایی با کشورهای شمالی خواهیم بود.

کوهساری گفت: از مهمترین دستاوردهای تفاهم نامه بین سازمان بنادر و شرکت کشتیرانی خارجی؛ ارائه تخفیف تا ۸۰ درصد در همه حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری مترتب بر شناورهای رو-رو در تمامی بنادر شمالی کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز