خبرگزاری کار ایران

تدوین پیش‌نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۱۶۲

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار از تدوین پیش‌نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد عطایی گفت: بر اساس مصوبه سی و نهمین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سازمان بورس و اوراق بهادار پیش نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری‌های جدید تدوین شد.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه مقرر شد تا سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری‌های جدید را تدوین و تنظیم کند افزود: این پیش نویس اکنون در بخش قوانین و مقررات تارنمای سازمان بورس به آدرس www.seo.ir قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: هرچند در این پیش نویس تمامی شرایط تخصصی و حرفه‌ای مربوط به کسب و کار تاسیس کارگزاری و مسایل زیرساختی، فنی و نظارتی مورد توجه قرار گرفته است، اما دستورالعمل مورد اشاره فعلا در قالب پیش نویس پیشنهادی تدوین شده و کارشناسان و صاحب نظران می‌توانند نظرات خود را در این زمینه به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه امروز بازار سرمایه نیازمند کارگزاری‌های بزرگ است، افزود: کارگزاری‌های جدید باید از زیر ساخت‌های فنی توسعه یافته و توان تخصصی بالا در حوزه آی تی برخوردار باشند و دستورالعمل فوق نیز بر همین اساس احصا شد.

وی با تاکید بر اینکه محور برآورد سرمایه، ابعاد فنی و زیر ساختی است، افزود: در این دستورالعمل، به OMS و بک آفیس‌های اختصاصی کارگزاری‌ها توجه ویژه‌ای شده است و بخش عمده‌ای از سرمایه پیشنهادی برای تاسیس کارگزاری، به این امر اختصاص دارد.

عطایی ادامه داد: بررسی پیش نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری‌های جدید در دستور کار کمیته تدوین مقررات سازمان بورس قرار گرفته است و پس از جمع بندی نهایی، باید به تایید هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار نیز برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز