خبرگزاری کار ایران

واردات نفت هند از آفریقا به بالاترین سطح در ۱۰ ماه اخیر رسید

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۸۹۴

داده‌های حمل‌ونقل نشان داد واردات نفت خام هند از قاره آفریقا در ماه اوت به بالاترین سطح در ۱۰ ماه اخیر رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، داده‌های حمل‌ونقل مربوط به منابع تجاری نشان داد واردات نفت خام هند از آفریقا در ماه اوت به بالاترین سطح در ۱۰ ماه گذشته رسید، زیرا پالایشگران خرید نفت خام گران‌تر خاورمیانه را کاهش دادند.

براساس این داده‌ها، سومین واردکننده بزرگ نفت جهان در ماه اوت حدود ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز نفت خرید که بالاترین سطح از ماه آوریل تاکنون به شمار می‌آید، در حالی که که ۱۷.۵ درصد از این حجم وارداتی - معادل ۶۸۸ هزار بشکه در روز -  به نفت خام کشورهای آفریقایی اختصاص داشت که نشان‌دهنده افزایش سطح واردات در ۱۱ ماه گذشته است.

احسان الحق، تحلیلگر موسسه رفینیتیو در این باره گفت: قیمت قراردادهای تک‌محموله‌ای نفت غرب آفریقا در مقابل نفت خام برنت در بیشتر ماه ژوئیه در مقایسه با ژوئن کاهش داشت. این موضوع در کنار واردات کمتر فرصتی را برای خرید نفت نیجریه فراهم کرد.

وی گفت: به‌منظور افزایش درآمد، نیجریه در ماه ژوئیه بیش از آنچه در توافق کاهش تولید اوپک پلاس متعهد شده بود، نفت تولید کرد، در حالی که آنگولا در پی توقف خرید چینی‌ها به دنبال بازار جدید بود.

هند همچنین درماه اوت پس از دو ماه وقفه واردات نفت ونزوئلا، با دریافت مجوز شرکت ریلاینس از ایالات متحده برای سوآپ گازوئیل با نفت، واردات نفت از ونزوئلا را ازسر گرفت.

با افزایش واردات نفت از نیجریه و ونزوئلا، سهم نفت اوپک از مجموع واردات نفت هند در ماه اوت به ۷۷.۶ درصد رسید که بالاترین مقدار از ماه ژانویه بود.

با این حال، سهم اوپک از واردات هند در ماه‌های آوریل تا اوت - پنج ماه نخست سال مالی - در کمترین سطح قرار داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز