خبرگزاری کار ایران

استرالیا به ارتقای روابط اقتصادی با هند چشم دوخته است

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۷۴۵

ثبت نام دانشجویان بین المللی هند در استرلیا نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳۲ درصد افزایش داشته است که سریعترین رشد بازار خدماتی این کشور بوده است. شمار مهاجرین هند در استرالیا از چین پیشی گرفته است و پس از چین و انگلیس سومین کشور با پراکندگی جمعیت مهاجران است.

به گزارش ایلنا از بلومبرگ، تورم جمعیت هند - که قرار است در سال ۲۰۲۷ از چین پیشی بگیرد- فرصت های همیشگی را به منظور ایجاد تنوع در اقتصاد استرالیا فراهم می سازد که در حال حاضر وابسته‌ترین اقتصاد توسعه یافته به چین است.

پس از درخواست استرالیا برای تحقیق جامعه بین الملل در مورد ریشه های ویروس کووید-۱۹ که پکن آن را حمله سیاسی در نظر گرفت، روابط این دو کشور به کمترین میزان خود در ۳۰ سال گذشته رسید و چین محدودیت هایی بر واردات جو، گوشت گاو و برخی محصولات دیگر از نیوزیلند و استرالیا اعمال کرد.

این موضوع باعث شده است که استرالیا به دنبال متحدان دیگری برای جبران این خلاء باشد. «نارندرا مودی» نخست وزیر هند و «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا نیز با شرکت در یک ویدئو کنفرانس، بر گسترش روابط دو کشور تاکید کردند.

از طرفی افزایش نفوذ چین در منطقه یک امر نگران کننده برای هند و استرالیا است و دلیل اصلی گسترش روابط دریایی دو کشور محسوب می شود بنابراین هند و استرالیا روابط خود را به سطح " همکاری جامع راهبردی" ارتقاء داده اند.

اخیرا وزیران تجارت ژاپن، هند و استرالیا توافق کرده اند تا در جهت دستیابی به انعطاف در زنجیره تأمین در منطقه هند و اقیانوس آرام تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز