خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو مطرح کرد؛

تولید برق از نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۱۲۷ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۲۷۶

وزیر نیرو اظهار داشت: احداث و راه‌اندازی هفت واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت 1281 مگاوات، ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل ترکیبی موجود به ظرفیت 122 مگاوات و رفع محدودیت‌های تولید واحدهای بخاری موجود به ظرفیت 218 مگاوات از جمله اقدامات صورت گرفته برق حرارتی برای گذر از اوج بار تابستان بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح طرح‌های ارتقای توان عملی و رفع محدودیت تولید در پنج نیروگاه کشور اظهار داشت: بیش از 86 درصد برق مورد نیاز دوران پیک مصرف تابستان امسال توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است و واحدهای بخش خصوصی و دولتی تولید برق حرارتی نقش مهمی در گذر از پیک مصرف برق به امسال داشته‌اند.

وی افزود: احداث و راه‌اندازی هفت واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت 1281 مگاوات، ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل ترکیبی موجود به ظرفیت 122 مگاوات و رفع محدودیت‌های تولید واحدهای بخاری موجود به ظرفیت 218 مگاوات از جمله اقدامات صورت گرفته برق حرارتی برای گذر از اوج بار تابستان بوده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: تحقق ضریب آ‌مادگی 99 درصدی نیروگاه‌های حرارتی در اوج بار و انجام بیش از 90 هزار مگاوات تعمیرات اساسی و دوره‌ای نیروگاه‌های حرارتی از دیگر اقدامات حوزه تولید نیروی برق حرارتی برای گذر از دوره اوج بار سال 99 بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در این بخش موجب شده است تا رکود تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در سال جهش تولید نیز شکسته شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا نیمه مردادماه میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی با افزایش 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز 127 میلیارد کیلووات ساعت گذشته است و رکورد جدیدی را در این بخش به ثبت رسانده است.

اردکانیان همچنین گفت: در پیک تابستان امسال شاهد شکسته شدن رکورد راندمان تولید برق حرارتی کشور بوده‌ایم به طوری که در یک سال گذشته راندمان نیروگاه‌های حرارتی نیم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و برای اولین بار به 38.6 درصد رسید.

وی تاکید کرد: از دیگر دستاوردهای صنعت برق حرارتی در این دوره شکسته شدن رکورد تولید همزمان نیروگاه‌های حرارتی بوده است.

مقام عالی وزارت نیرو یادآور شد: تولید حداکثری نیروگاه‌ها در تامین اوج مصرف همزمان شبکه حدود 57 هزار و 887 مگاوات بوده است که نیروگاه‌های حرارتی با 48 هزار و 864 مگاوات تولید همزمان و رشد 3.3 درصدی نسبت به سال قبل بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز