خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نیروگاه برق حرارتی:

افتتاح ارتقای توان تولید پنج نیروگاه کشور/ ۱۱۸ مگاوات به توان تولید برق کشور افزوده شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۲۲۱

مدیرعامل نیروگاه برق حرارتی اظهار داشت: ارتقای توان عملی و رفع محدودیت تولید پنج نیروگاهی که امروز افتتاح شد موجب افزایش 118 مگاواتی توان تولید آنها شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن طرزطلب در مراسم ارتقای توان و رفع محدودیت تولید پنج نیروگاه کشور که همزمان با بیستمین هفته پویش هر هفته الف ب ایران برگزار شد، اظهار داشت: نیروگاه‌ها با افزایش عمر و مدت زمان بهره‌برداری با افت میزان تولید و راندمان مواجه می‌شوند که برای جبران افت تولید و راندمان لازم است طرح‌های بهینه‌سازی اجرا شود.

وی افزود: در طرح‌های امروز که با هدف ارتقای راندمان نیروگاه‌های رامین اهواز، اسلام آباد اصفهان، زاگرس شازند و قطب سمنان انجام می‌شود اعتباری بالغ بر 56 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل نیروگاه برق حرارتی تصریح کرد: واحدهای بخار نیروگاه رامین اهواز با عمری قریب به نزدیک 30 سال به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه و سوخت مایع دچار افت عملکرد و راندمان شده‌اند که اجرای طرح‌های بهینه‌سازی در این نیروگاه منجر به رفع محدودیت تولید واحدهای این مجموعه به میزان 40 مگاوات شده است.

وی ادامه داد: در نیروگاه اسلام‌آباد اصفهان نیز به دلیل اشکالات موجود در برج خنک کننده واحد سوم نیروگاه توان تولیدی این واحد به میزان 30 مگاوات افت پیدا کرده بود که با برنامه ریزی و بازسازی کامل برج علاوه بر کاهش میزان مصرف آب محدودیت تولید نیز مرتفع شده است.

طرزطلب با اشاره به نیروگاه شازند نیز تصریح کرد: ارتعاشات زیاد در یاتاقان‌ها مانع بارگیری کامل واحد به ویژه در فصل تابستان شده بود که با نصب نمونه جدید یاتاقان‌های خود تنظیم توانایی توربین برای تحمل جریان بخار افزایش یافت و محدودیت ناشی از یاتاقان‌ها به میزان 10 مگاوات مرتفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نیروگاه سه ترکیبی زاگرس هم با نصب سیستم خنک‌کاری هوای ورودی بر روی دو واحد گازی حدود 30 مگاوات توان عملی نیروگاه افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: در نیروگاه سیکل ترکیبی قطب سمنان نیز ارتقای جزئی دو واحد گازی نیروگاه موجب افزایش هشت مگاواتی توان علمی این نیروگاه شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های رفع محدودیت تولید که با مشارکت سازندگان داخلی و استفاده از توان تولید داخل محقق شده ثمراتی همچون کاهش نرخ خروج اضطراری و افزایش ضریب آمادگی واحدها، افزایش راندمان واحد کاهش مصرف سوخت کاهش مصرف آب را در پی داشته است. همچنین توجیه اقتصادی این طرح‌ها از این نظر حائز اهمیت است که هزینه‌های انجام شده نسبت به افزایش توان حاصل شده به مراتب کمتر از هزینه‌های سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای احداث واحد بخار جدید است.

وی یادآور شد: ارتقای توان عملی و رفع محدودیت تولید پنج نیروگاهی که امروز افتتاح شد موجب افزایش 118 مگاواتی توان تولید آنها شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز