خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت اعلام کرد:

ممنوعیت ۱۰۰ درصدی واردات لوازم‌خانگی به کشور

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۲۴۲

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: با وجود تشدید تحریم ها انواع تولیدات لوازم‌خانگی در کشور افزایشی بوده و در حوزه تولید ماشین لباسشویی ۵۸ درصد و در تولید تلویزیون ۶۳.۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم.

به گزارش ایلنا، کیوان گردان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این که در پی بهبود و به سامان کردن تولیدات لوازم خانگی هستیم گفت: حال و شرایط تولید لوازم خانگی خوب است.

وی با یادآوری این نکته که در گذشته بیش از این ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار در اختیار محصولات کره‌ای بوده است افزود: واردات لوازم خانگی به کشور صد در صد ممنوع شده است.

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: درخصوص توزیع تولیدات باید بازنگری شود، ما تولید را بالا برده ایم، اما آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان تولید با میزان نصب در داخل منازل تطابق ندارد و حتما دستگاه‌های نظارتی باید در این مورد به وظایفشان عمل کنند.

عمق ساخت داخل بیش از 60 درصدی در صنعت لوازم خانگی

گردان با اعلام اینکه عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی به بالای 60 درصد در کشور رسیده است، تصریح کرد: در 5 ماهه پارسال 582 هزار دستگاه یخچال فریزر تولید کردیم که در 5 ماهه امسال به 660 هزار دستگاه رسیده و 13.4 درصد رشد در تولید یخچال فریزر در سال 1399 داریم.

وی در خصوص افزایش تولید در حوزه ماشین لباسشویی، نیز بیان کرد: 233 هزار دستگاه در 5 ماهه 1398 تولید شد در صورتیکه تولید در 5 ماهه امسال 368 هزار دستگاه بوده است و 58 درصد رشد تولید داریم.

مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت اضافه کرد: در زمینه تولید تلویزیون در حالی که پس از تحریمها دو شرکت اصلی کره ای از کشور خارج شدند، اما در 5 ماهه امسال 63.5 درصد تولید این محصول افزایشی یافته است و از 295 هزار دستگاه در 5 ماهه 1398 به 482 هزار دستگاه در 5 ماهه 1399 رسیدیم.

گردان با اشاره به مجوز ۲۵ و ۲۰ درصدی افزایش قیمت لوازم خانگی و تولیدات دیگر گفت: قیمت‌ها مشخص و در کارخانه محصول قیمت خورده است.

او درباره عرضه ورق فولادی خارج از بورس و با قیمت بالاتر گفت: مشکل سامانه بهین یاب نیست و این سامانه کارش را دقیق انجام می‌دهد و نظارت هم روی آن وجود دارد، ما الان آمار خرید و آمار تولید شرکت‌ها را داریم و تلاش می‌کنیم میزان خرید ورق فولادی را با میزان تولیدات آنها مقایسه کنیم تا بتوانیم ورق فولادی را در اختیار تولید کنندگان واقعی قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز