خبرگزاری کار ایران

اردکانیان:

پروژه استقرار مدیریت یکپارچه حوضه‌ای آبریز آغاز به کار کرد/ ۱۰۰ پروژه ساخت و سازی و ۵ پروژه سازوکاری به ثمر رسید

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۸۲۸

وزیر نیرو گفت: بعد از 40 سال با هم اندیشی با دولت ژ لایحه قانونی جامع آب تدارک دیده شده و براساس نگاه رو به جلو قانون جامعی خواهیم داشت که براساس حفاظ منابع به تصویب خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا رضا اردکانیان در مراسم آغاز رسمی پروژه سازوکاری استقرار مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریزی اظهار داشت: امروز روز بسیار مهم و فراموش نشدنی است زیرا با کمک نزدیکترین همکاران خود طی 14 دهه اخیر یکی از مهمترین گام‌ها را جهت مدیریت منابع آب کشور در بخش ساختاری بر می‌داریم.

وی افزود: در اردیبهشت سال 97 در یک جلسه با مقام معظم رهبری گزارشی از برنامه ها ارایه کردم و ایشان از بنده سامان یافتن کار مدیریت آب کشور به ویژه در شرایط پیش رو در زمینه توسعه بودن کشور و تغییر اقلیم، امنیت غذایی، مدیریت مصرف آب و انرژی، کاهش هزینه و افزایش احساس رضایتمندی مردم را تاکید کردند.

وزیر نیرو افزود: امسال در قالب پویش # هر هفته الف – ب – ایران دو دسته برنامه را جلو می‌بریم به این ترتیب که 200 پروژه ساخت و سازی و پنجاه پروژه سازوکاری خواهیم داشت که از این تعداد تاکنون 100 پروژه ساخت و سازی و 5 پروژه سازوکاری به ثمر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آب 4 پروژه مهم سازوکاری داریم که یکی از آنها یکپارچه شدن شرکت‌های آبفای شهری و روستایی است که از چندی قبل در پرتو آن از منابع انسانی که مهمترین ثروت هستند در این راستا استفاده شده همچنین از منابع مالی و تجهیزات و دانش فنی یکپارچه استفاده و خدمات با کیفیت وسیع در استان‌ها و بویژه روستاها خواهیم داشت که گزارش عواید آن تا آذر ماه ارایه خواهد شد.

وی پروژه دیگر مهم سازوکاری را تهیه سند استانی سازوکاری با کم آبی عنوان کرد و افزود: در این رابطه سازوکاری در وزارتخانه‌های نیرو، صمت، کشاورزی و برنامه و بودجه در حال تهیه است. تعدادی از استان‌ها نهایی شده و تا پایان سال نیز در همه استانها سند ساز و کاری با آبیاری با عنوان نقشه راه طرح پروژه های کم آب بر ارایه خواهد شد.

اردکانیان همچنین تدوین لایحه قانونی جامع آب را از پروژه سوم مهم سازوکاری برشمرد  و گفت: بعد از 40 سال با هم اندیشی با دولت این لایحه تدارک دیده شده و براساس نگاه رو به جلو قانون جامعی خواهیم داشت که براساس حفاظ منابع به تصویب خواهد رسید.

وی به استقرار مدیریت یکپارچه حوزه‌های آبریز نیز به عنوان چهارمین پروژه سازوکاری مهم اشاره و اظهار داشت: گام اول اجرای آن امروز است و ساختار جدیدی یکپارچه خواهیم داشت که با همکاری دست اندرکاران گام‌های عملیاتی را تا پایان سال برخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز