خبرگزاری کار ایران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

شروع حمایت نقدی با ۳۰ هزار میلیارد تومان/ قیمت‌ها در بازار سرمایه به کف رسید

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۴۵۴

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: امروز اکثر سهام شاخص‌ساز صف فروش ندارند و این نشان می‌دهد که بازار به کف قیمت رسیده است و قیمت نمادهایی مانند معادن و فلزاتی که دیروز منفی بودند امروز مثبت شده‌اند و می‌توان گفت بخشی از بازار به کف قیمت رسیده‌ است.

همایون دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان و تاثیر اختصاص یک درصد از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه اظهار داشت: تزریق یک درصد از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه از چهار سال گذشته در قانون پیش بینی شده بود و امیدوار هستیم هر چه زرودتر به اجرا برسد. بروآرد‌ها از میزان رقم یک درصد متفاوت است اما از 20 الی 30 هزار میلیارد تومان در یک سال می‌توان شروع کرد و آن را به اینکه موجودی‌ سال‌های گذشته چقدر بود، بسط داد.

وی ادامه داد: مهم‌تر از حمایت نقدی، نفس این اقدام  است که حمایت دولت از بازار را نشان می‌دهد. اینکه عزم و اراده دولت برای حفظ بازار است تا معامله‌گران به این باور برسند که دولت در هر شرایط حامی است و البته که قرار نیست بازار سرمایه همیشه بر مدار رشد باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه انتظار از دولت این است که در مسائل کلان بستر سرمایه گذاری در بازار سرمایه را فراهم کند، تاکید کرد: دولت نباید فقط  در شرایط بحران حضور پیدا کند. به دنبال یک دولت بسترساز هستیم که شرایط را برای رشد اقتصادی آماده کند و حمایت دولت از بازار سرمایه باید مانند ایجاد رگولاتوری در نفت و گاز و پتروشیمی باشد که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را حفظ کند و به بنگاه‌های خصوصی و خصوصی‌سازی توجه داشته باشد.  

دارابی افزود: وگرنه هیچ فردی از دولت انتظار ندارد که سهام یک شرکت را دستوری بالا ببرد یا شاخص را بالا نگه دارد. موضوع مهم این است که سرمایه‌گذاران از مسیر سرمایه‌گذاری مطمئن باشند و به اقدامات دولت اعتماد پیدا کنند.  

وی در پاسخ به این سوال که آیا رقم 30 هزار میلیارد تومان برآورد شده برای بازار سرمایه امروز می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت: هنوز جزییات این حمایت نقدی دولت مشخص نیست و اساسا شاید هم نیاز به رقم‌های بیشتر نباشد. قرار نیست، تمام بازار را با صندوق توسعه ملی خریداری کنند و بعد از آن باز هم بازار تعطیل شود، باید به این نکته توجه داشت که قیمت‌ها کاهش و ارزندگی افزایش یافته است و در حال حاضر از امروز کم و بیش برخی از نمادها وارد صف خرید شده‌اند.  

این کارشناس بازار سرمایه گفت: ماهیت بازار همین نوسانات است و تمام نمی‌شود و ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه پول تازه می‌تواند در بازار تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: در این لحظه در ساعت 10:45 دقیقه امروز اکثر سهام شاخص‌ساز صف فروش ندارند و این نشان می‌دهد که بازار به کف قیمت رسیده است و قیمت نمادهایی مانند معادن و فلزاتی که دیروز منفی بودند امروز مثبت شده‌اند و می‌توان گفت بخشی از بازار به کف قیمت رسیده‌ است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز