خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پاسخ به ایلنا؛

آلودگی هوای ترمینال‌های مهرآباد به کرونا صحت ندارد/ پرخاشگری ۲ درصد از مسافران در برابر اجرای پروتکل‌های بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۳۹۷

مدیرکل فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: 5 درصد مسافران استفاده از ماسک و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، که از این 5 درصد فقط 2 درصد در صورت تذکر، پرخاشگری می‌کنند و تمایلی به اجرای دستورالعمل‌ها ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم مرادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 30 دستگاه دوربین حرارتی تب‌سنج برای فرودگاه‌های کشور خریداری شد که سهم فرودگاه مهرآباد سه دستگاه دوربین حرارتی بود، اظهار داشت: هنوز موضوعی مبنی بر عدم الزام استفاده از دوربین‌های حرارتی و انجام تب‌سنجی از مسافران به ما اعلام نشده و ما همچنان تب‌سنجی مسافران را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: بازدید اعضای ستاد ملی کرونا از فرودگاه مهرآباد مرتباً انجام می‌شود و هیچ محدودیتی برای بازدیدها از روند انجام پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه مهرآباد وجود ندارد.

مرادی تاکید کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز بدون کمک دولتی نسبت به اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا اقدام کردیم و تا به امروز 10 میلیارد تومان صرف انجام پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه مهرآباد شده است.

وی با بیان اینکه هر 12 ساعت ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد با مواد ضدعفونی کننده مورد تایید وزارت بهداشت ضدعفونی می‌شود، گفت: معمولا پاشش مواد ضدعفونی کننده را در ساعات ازدحام مسافران در ترمینال انجام نمی‌دهیم و به همین دلیل این تصور در اذهان مسافران ایجاد شده که ترمینال‌ها ضدعفونی نمی‌شوند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد بیان کرد: اورژانس هم در فرودگاه مستقر است. اگر پس از تب‌سنجی مشخص شد که مسافری تب دارد، اورژانس مستقر مطلع و اقدامات پزشکی از سوی اورژانس صورت می‌گیرد.

مرادی ادامه داد: همچنین پزشک متخصص از ساعت 9 صبح تا 14 کارکنان را مورد معاینه قرار می‌دهد تا از سلامت کارکنان فرودگاه مطمئن شویم.

وی با بیان اینکه 5 درصد مسافران استفاده از ماسک و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: از این 5 درصد فقط 2 درصد در صورت تذکر، پرخاشگری می‌کنند و تمایلی به اجرای دستورالعمل‌ها ندارند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد ادامه داد: کارشناس بهداشت هم هر روز از غرف فرودگاه بازدید و انجام پروتکل‌های بهداشتی را چک می‌کنند.

مرادی با اشاره به خبر استانداری تهران مبنی بر اینکه فرودگاه مهرآباد یکی از نقاط آلوده تهران است، بیان کرد: استانداری تهران به سرعت این خبر را تکذیب کرد و صحت ندارد.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه گفته می‌شود تست هوای ترمینال 4 و 6 مثبت بوده است، گفت: تست هوا اساساً انجام نشده است و جزو پروتکل‌ها نیست و تست هوا نداریم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا مسافران تب‌دار و مشکوک از فرودگاه مهرآباد برگشت داده شده‌اند، بیان کرد: تعدادی از مسافران مشکوک را از فرودگاه برگردانده‌ایم.

مرادی همچنین با گله از مسافران مبنی بر اینکه گروه‌های مسافری در فضای ترمینال از هم جدا نمی‌شوند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، گفت: صندلی ترمینال‌ها را افزایش داده‌ایم اما همچنان شاهد آن هستیم که گروه‌های خانوادگی و گروه‌هایی که به طور جمعی به سفر می‌روند، حاضر نیستند از یکدیگر فاصله بگیرند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: همچنین ماسک کودک برای مسافران ورودی به ترمینال‌ها موجود است و والدین می‌توانند برای کودکان خود هم ماسک و شیلد مناسب خریداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز