خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

زمان صدور کارت سوخت به ۲ ماه می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۲۵۴

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: درخواست‌های خردادماه برای کارت سوخت در حال تولید و ارسال است و درخواست‌های مربوط به تیرماه حداکثر تا هفته آینده تولید و صادر می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نفت، فاطمه کاه‌ی در تشریح وضع نحوه صدور کارت‌های سوخت المثنی افزود: در شرایط کنونی حداکثر زمانی که برای صدور کارت سوخت در نظر گرفته شده حدود سه ماه است.

وی با تأکید بر اینکه تنها در بخش بنزین کارت سوخت صادر نمی‌شود و در بخش گازوئیل نیز کارت سوخت صادر می‌کنیم، تصریح کرد: گازوئیل به دلیل اینکه بیشتر مربوط به خودروهای همگانی است و به‌طور طبیعی در حمل‌ونقل نقش مهمی دارد، از این رو کمترین زمان را برای صدور کارت این نوع خودروها اختصاص می‌دهیم.

زمان صدور کارت سوخت به ۲ ماه می‌رسد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: صدور کارت سوخت بخش خودروهای عمومی گازوئیلی زیر ۲۰ روز صادر و ارسال می‌شود و هیچ تأخیری نیز تاکنون به‌وجود نیامده است. در حوزه بنزین نیز اولویت‌بندی صورت گرفته، به‌گونه‌ای که خودروهای عمومی و وانت‌بارها کمتر از یک ماه کارت سوخت خود را دریافت کردند.

کاه‌ی درباره صدور کارت سوخت خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها گفت: تأخیر به‌وجود آمده در این بخش بوده که دلیل آن نیز شیوع ویروس کروناست. تعهدی که وزارت نفت برای صدور کارت سوخت دارد، حدود دو ماه بوده است و من گمان می‌کنم تا مهرماه به حال عادی بازگردیم و بتوانیم طی دو ماه کارت سوخت متقاضیان را صادر کنیم.

کارت سوخت مفقودی چند روز در جایگاه می‌ماند؟

این مقام مسئول با اشاره به کارت‌های سوخت مفقودی و سرنوشت آنها گفت: اگر کارت هوشمند سوخت افراد در جایگاه بماند، سه روز در همان جایگاه می‌ماند و پس از این زمان، به‌مدت یک هفته در نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نگهداری می‌شود و پس از آن اگر صاحب کارتش را دریافت نکرد، باید درخواست المثنی بدهد.

کاه‌ی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله پست است، گفت: علت این موضوع ممکن است تغییر آدرس، یا نقل و انتقال خودرو در ابتدای خرید، یا دلایل دیگر باشد که در این شرایط هموطنان می‌توانند با مراجعه به پست و ارائه مدارک شناسایی و خودرو، کارت را دریافت کنند.

نیازی به تغییر نام کارت سوخت نیست

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا نیاز است دارنده خودرو کارت سوخت را به نام خود کند؟ گفت: اطلاعاتی که در تراشه کارت سوخت درج شده مربوط به خودرو بوده، اما اطلاعاتی که روی کارت نوشته شده مربوط به مالکی است که هنگام صدور کارت مالک خودرو بوده است و نیازی به تغییر نام آن نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز