خبرگزاری کار ایران

معاون امور صنایع وزارت صمت خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی تولید خودرو و کاهش ۲۴ درصدی تولید خودروی ناقص

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۰۹۴

معاون امور صنایع وزارت صمت از افزایش 15 درصدی تولید خودرو از ابتدای امسال تا 16 شهریورماه و کاهش 24 درصدی تولید خودروی ناقص خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی صادقی نیارکی با بیان این مطلب، افزود: در وزارت صمت وظیفه ساماندهی تولید و عرضه متناوب خودرو به بازار را برعهده داریم.

وی با بیان برخی آمارها، تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها و محدودیت‌ها تولید خودرو تا 16 شهریورماه امسال 15 درصد افزایش داشته است و امسال 399 هزار دستگاه امسال خودرو تولید کردیم که این رقم پارسال 335 هزار دستگاه بوده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: 324 هزار دستگاه از مجموع خودروهای تولیدی نیز تحویل مشتری شده است.

صادقی نیارکی گفت: تولید خودروی ناقص نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 24 درصدی داشته است.

وی در خصوص قیمت‌گذاری نیز تصریح کرد: ورودی صنعت خودروسازی یک ورودی سیال است زیرا نهاده های تولید خودرو روزانه از بورس کالا خریداری می شوند و با ورود شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذاری نتایج خوبی بدست آمده است و نسبت به گذشته رو به جلو هستیم.

به دنبال واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع خودرو هستیم

معاون امور صنایع وزارت صمت در این خصوص ادامه داد: قیمت خودرو در محل تلاقی مکانیسم عرضه و تقاضا خود را نشان می دهد و باید این مکانیسم به گونه ای انجام شود که عرضه و تقاضا در یک نقطه تعادل همدیگر را پیدا کنند.

صادقی نیارکی گفت: قیمت خودرو در حال حاضر نسبت به گذشته عادلانه تر، واقعی تر و منطقی تر است و این قیمت با تورم پوشش داده شده است و قیمت خودروها نیز از درب کارخانه کاملاً مشخص می‌باشد.

وی در خصوص سیستم قرعه کشی برای تحویل خودرو به مشتری بیان کرد: به دنبال واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع خودرو هستیم و تا زمانی که بتوانیم عرضه و تقاضا را متعادل نگه داریم باید فضای رقابتی عدالانه برای متقاضیان خرید واقعی فراهم آوریم.

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص تنوع در بازار خودرو گفت: دو پلتفرم زنده در دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا داریم و هر دو شرکت خودروساز از پلتفرم های جدید خود در نیمه دوم سال رونمایی خواهند کرد و نه تنها در تولید خودرو با وجود تحریم ها متوقف نشدیم بلکه رو به جلو نیز هستیم.

صادقی نیارکی افزود: تعهدات ایران خودرو 343 هزار دستگاه است که تعهدات معوق این شرکت 41 هزار دستگاه شده است و سال گذشته کل تعهدات ایران خودرو 392 هزار دستگاه بوده و تعهدات معوق آن 179 هزار دستگاه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز