خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور اعلام کرد:

الزام وزارت جهاد کشاورزی به تعیین سهمیه نهاده دام و طیور براساس میزان جوجه ریزی

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۰۸۶

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دستورالعمل پیشنهادی تنظیم بازار محصولات پتروشیمی توسط کمیته تخصصی تنظیم بازار پتروشیمی در جلسه کارگروه ملی مطرح و کلیات آن به تصویب رسید.

به گزارش  ایلنا از وزارت صمت، محمدرضا کلامی اعلام کرد: در این جلسه مقرر شد نظر دستگاه های مختلف در زمینه قیمت عرضه محصولات پتروشیمی، سیاست های افزایش عرضه و تولید مواد پتروشیمی و همچنین روند واقعی سازی طرف تقاضا با پیش بینی ابزار های سیاستی لازم از جمله تامین مواد اولیه، صادرات و استفاده از ظرفیت دستگاه های نظارتی برای تحقق تکالیف کف عرضه، در قالب کمیته ای با حضور دستگاه های نظارتی نهایی و با ابلاغ دبیرخانه تنظیم بازار کشور اجرایی شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص وضعیت تامین کالاهای ضروری و اساسی نیز تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات نقل و انتقال ارز و امکان استفاده از منابع در اختیار، هماهنگی لازم از سوی بانک مرکزی جهت بکارگیری ظرفیت های دیپلماسی این بانک و وزارت امور خارجه در تعامل با کشورهای مرتبط متناسب با نوع ارزهای موجود صورت پذیرد و نماینده ای از سوی بانک مرکزی جهت پیشبرد این اهداف تعیین و در کشورهای مربوطه مستقر شود.

کلامی همچنین اعلام کرد: با توجه به مسائل و مشکلات مطرح شده در حوزه بازار مقرر شد جلسه آتی تنظیم بازار با هماهنگی وزرای ذیربط در سطح دولت برگزار شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی از مشکلات ناشی از نحوه توزیع و همچنین عرضه خارج از شبکه برخی از نهاده های دام و طیور، گفت: در جلسه تنظیم بازار مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی نسبت به شفاف سازی نحوه تخصیص سهمیه های دام و طیور متناسب با میزان جوجه ریزی و مقادیر تحویل گوشت مرغ یا مرغ زنده از سوی مرغداران در انتهای زنجیره تولید، اقدام نماید تا از فروش خارج از شبکه و جابجایی این کالا در بازار نهاده جلوگیری شود.

کلامی تصریح کرد: همچنین با توجه به ضرورت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در بخش کالاهای اساسی مشمول ارز 4200 تومانی مقرر شد شرکت های متقاضی به هر میزان که توانایی تامین و ترخیص اعتباری کالا را داشته باشند، بدون هیچ گونه محدودیتی و با کارسازی لازم از سوی بانک مرکزی و گمرک برای تامین و ترخیص کالا اقدام کنند و متعاقبا تامین ارز مورد نیاز کالای وارداتی صورت پذیرد.

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور با اشاره به ضرورت تامین و استمرار واردات کنجاله سویا اعلام کرد: در راستای افزایش انگیزه تامین کنجاله سویا توسط تشکل های تامین کننده علی الخصوص واحدهای تولیدی برای واردات کنجاله و اقلام نهاده ها مقرر گردید که نرخ کنجاله سویا براساس بهای تمام شده واقعی محاسبه شده و مبنای توزیع قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز