خبرگزاری کار ایران

رییس کل بانک مرکزی:

نمی‌خواهیم از مردم بهره مرکب بگیریم/ ۴.۵ هزار میلیارد تومان بدهی شامل قانون تسهیل تسویه شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۰۲۸

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: قرار بر این شده که برای اینکه مردم باز هم بتوانند از این فرصت قانونی استفاده کنند، نامه‌ای را با نمایندگان مجلس به مجمع تشخیص مصلحت ارسال کنیم تا بدهکاران بخش تولید بتوانند بر مبنای استفاده از این قانون، بدهی خود را تسویه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا عبدالناصر همتی در حاشیه کمیسیون اقتصادی با اشاره به اجرای قانون تسهیل تسویه بدهکاران تولیدی اظهار داشت: سال گذشته قانون تسهیل تسویه بدهکاران تولیدی در مجلس تصویب و در مجمع تشخیص مصلحت هم این قانون با چند اصلاحیه مصوب و ابلاغ شد اما اجرای آن همزمان با شیوع ویروس کرونا بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل نه مشتریان توانستند به بانک‌ها مراجعه کنند و نه بانک‌ها آمادگی لازم را برای اجرای این قانون داشتند، بنابراین مهلت اجرای این قانون تا شهریور ماه تمدید شد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تاکنون 11 هزار مورد درخواست استفاده از این فرصت قانونی به بانک‌ها داده شده که گویا 2000 مورد آن شامل استفاده از این قانون نمی‌شوند و 9000 میلیارد تومان به ارزش 4500 میلیارد تومان شامل استفاده از قانون تسهیل تسویه بدهکاران خواهد شد.

همتی تاکید کرد: قرار بر این شده که برای اینکه مردم باز هم بتوانند از این فرصت قانونی استفاده کنند، نامه‌ای را با نمایندگان مجلس به مجمع تشخیص مصلحت ارسال کنیم تا بدهکاران بخش تولید بتوانند بر مبنای استفاده از این قانون، بدهی خود را تسویه کنند.

وی بیان کرد: نمی‌خواهیم از مردم بهره مرکب بگیریم و امیدواریم همه تولیدکنندگان فرصت استفاده از این تسهیلات قانونی را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز