خبرگزاری کار ایران

پیش بینی بسته‌های حمایتی برای تولیدکنندگان ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۹۵۲

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به نوسانات قیمتی ماشین‌آلات کشاورزی، گفت: در این زمینه از بخش صنعت خواستیم با تهیه بسته‌های حمایتی و تشویقی لازم برای تولیدکنندگان ماشین‌آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی، ثبات لازم را در این بخش ایجاد کند.

به گزارش ایلنا از وزارت جهادکشاورزی، کامبیز عباسی،‌ درباره جزئیات نشست مشترک وزیرجهاد کشاورزی و سرپرست وزارت صمت، گفت: در این نشست به بحت و تبادل نظر درباره مسائل صنعت کشاورزی پرداخته و به مباحث حوزه مکانیزاسیون توجه ویژه‌ای شد.

عباسی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات ساخت، تولید و عرضه ماشین‌آلات کشاورزی افزود: صنعتگران حوزه کشاورزی با مشکلاتی همچون کمبود مواد آلیاژی و فولادی، کمبود لاستیک در حوزه ماشین‌های کشاورزی و ... روبرو هستند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه تقاضای ماشین‌آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی نسبت به عرضه آنها پیشی گرفته، وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفت تا مشوق‌های حمایتی ویژه‌ای را از تولید ماشین‌آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی داشته باشد تا این بخش بتواند به نیازهای بخش کشاورزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگو باشد. در واقع در تلاش هستیم به نحوی تولید افزایش یابد که کشاورزان در نوبت و زمان‌های طولانی دریافت ماشین‌آلات کشاورزی به‌ویژه در حوزه تراکتور و کمباین قرار نگیرند که خوشبختانه وزارت صمت نیز از این روند استقبال کرد.

او با اشاره به اینکه ابزار تولید در بخش کشاورزی، ماشین‌آلات کشاورزی است، ادامه داد: تجهیزات و ادوات کشاورزی، تأمین‌کننده امنیت غذایی کشور محسوب می‌شوند. بنابراین با توجه به سرمایه‌گذاری که در این زمینه صورت می‌گیرد، با همراهی و همکاری بانک کشاورزی در تلاش هستیم بتوانیم نیازهای این بخش را از حوزه صنعت مطالبه کنیم تا این بخش نیز، مشکلات تأمین ماشین‌آلات کشاورزی را مرتفع کند.

عباسی با اشاره به نوسانات قیمتی ماشین‌آلات کشاورزی، افزود: در این زمینه از بخش صنعت خواستیم با تهیه بسته‌های حمایتی و تشویقی لازم برای تولیدکنندگان ماشین‌آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی، ثبات لازم را در این بخش ایجاد کند، زیرا کشاورزان عمدتا قیمت محصولاتشان در یک فصل زاعی ثابت است، به‌ویژه محصولاتی که دارای قیمت تضمینی هستند. بنابراین باید درصدد باشیم که ثبات قیمتی را در نهاده‌های کشاورزی و همچنین ماشین‌آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی را ایجاد کنیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در ادامه گفت: حدود ۲۵۰ عرضه‌کننده فعال در حوزه ماشین‌آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی و حدود ۳۰۰ عرضه‌کننده لوازم و تجهیزات آبیاری در کشور داریم که در این نشست تأکید شد بخش صنعت، توجه بیشتری به بخش مکانیزاسیون کشاورزی داشته باشد و مشکلات تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کشاورزی را مرتفع کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز